Compromís proposa crear tres línies més de Tram per a unir els barris d'Alacant i Sant Joan d'Alacant amb Mutxamel
Baldoví aposta per la "vertebració total" de les comarques alacantines a través de l'Alacantí
Un Tram que funcione les 24 hores de dia, amb més freqüències i ampliació de les connexions del centre d'Alacant amb els barris perifèrics i l'àrea metropolitana. És la proposta de Compromís per a millorar el Tram d'Alacant, una proposta que inclou l'obertura definitiva de l'estació intermodal de la plaça dels Estels, que permetrà connectar el Tram amb les línies de rodalies de Renfe i la creació d'una línia nova que uniria el centre amb els barris de la Florida, el Baver i Sant Gabriel.
El diputat de Compromís al Congrés i candidat a la presidència de la Generalitat, Joan Baldoví, ha proposat crear tres noves línies de Tram d'Alacant, dues per a unir els barris de la ciutat i una altra per a connectar Sant Joan amb Mutxamel. A més, ha proposat impulsar una entitat metropolitana de transport amb targeta única per a tota l'àrea.
Així ho ha anunciat aquest dilluns a Alacant, en un acte en el qual també han participat la vicepresidenta de la Generalitat i número 1 per Compromís a les Corts a Alacant, Aitana Mas, i el regidor de l'Ajuntament d'Alacant i alcaldable de la coalició valencianista, Rafa Mas.
Baldoví ha explicat la seua proposta de mobilitat ferroviària, en la qual aposta per la "vertebració total" de les comarques alacantines a través de l'Alacantí. En concret, ha marcat com a prioritàries tres línies a la comarca, que té una població que supera el mig milió d'habitants.
La primera seria la que connectaria Alacant amb Sant Joan d'Alacant i Mutxamel, passant per l'Hospital de Sant Joan, en un trajecte de "no més de mitja hora". Les altres dues línies vertebrarien el centre de la ciutat d'Alacant amb els barris, una amb el de Sant Blai, Els Àngels o la Tómbola i una altra que unirà els barris del sud de la ciutat: la Florida, el Baver i Sant Gabriel. Baldoví també ha promés que estendrà la línia de Tram del litoral d'Alacant a través del passeig del Port i l'Esplanada. Així mateix, ha destacat que impulsarà la unificació de les línies que enllacen Alacant amb Dénia i evitarà el transbord a Benidorm.
"No pot ser que es tarde més a arribar d'Alacant a Dénia que a Madrid. La nostra proposta de mobilitat per a Alacant i les comarques del sud passa per donar un impuls al transport sostenible en ferrocarril, tant a la mateixa ciutat i la seua comarca com a la resta de la província", ha ressaltat el candidat de Compromís.
En els darrers anys, el govern valencià ja ha avançat en l’ampliació de la línia del TRAM d’Alacant. Amb un pressupost de 165 milions d’euros, s’està treballant per ampliar uns 15 quilòmetres de nous trams i línies que se sumen a l’actual per a vertebrar la ciutat d’Alacant, la seua àrea metropolitana i les comarques on opera.