El Consell presentarà els pressupostos ajornats a mitjan febrer i intentarà aprovar-los a l'abril
La tramitació dels comptes de la Generalitat, ajornats per la dana, és un punt clau del nou calendari de sessions fins a juliol, que acaba d'aprovar la junta de síndics
Els pressupostos de la Generalitat per a 2025, ajornats per la dana, es presentaran finalment la segona quinzena de febrer en les Corts i la tramitació es completarà a mitjan abril, quan el ple votarà la llei de pressupostos i la d'acompanyament. Així figura en el calendari de sessions que la junta de síndics ha aprovat per al període de febrer fins a juliol. Segons este calendari, del 24 al 28 de febrer els consellers compareixeran en la comissió parlamentària d'Economia per a detallar les línies principals dels respectius pressupostos, mentre que el 12 i 13 de març es debatran les esmenes de totalitat als projectes de llei de pressupostos i d'acompanyament.
Superat eixe tràmit, de l'1 al 3 d'abril es debatran en comissió les esmenes parcials, després del que el 14, 15 i 16 del mateix mes se celebrarà el ple en el qual es farà la votació final per a aprovar les dos normes pressupostàries.
La Generalitat manté des de l'1 de gener prorrogats els pressupostos de l'exercici 2024, ja que les riuades per la dana del 29 d'octubre van ajornar l'aprovació del projecte de pressupostos que estava prevista per al 31 d'octubre i encara no s'han presentat uns nous. És la tercera vegada en la història de l'autogovern que la Generalitat aplica una pròrroga pressupostària, després de les de 1987 i 1989.
El Consell de Carlos Mazón va anunciar que la seua intenció era començar a negociar al gener amb els grups parlamentaris els nous pressupostos autonòmics, ja que el grup popular no té prou vots per a poder aprovar-los en solitari, si bé fins ara no s'havia anunciat el calendari pressupostari.