El Consell treballa en un pla integral per a desmuntar els cotxes amuntegats
Gan Pampols assegura que no es pot accelerar el ritme de retirada perquè no hi ha més empreses a Espanya disposades a moure’s per a fer esta faena
El vicepresident segon i conseller per a la Recuperació Econòmica i Social, Francisco José Gan Pampols, ha assegurat este dimecres que el ritme de gestió dels residus dels vehicles és el que permeten les possibilitats, ja que no hi ha empreses autoritzades. En declaracions als mitjans de comunicació, ha apuntat que la Generalitat treballa en un pla integral per a desmuntar els prop de 120.000 cotxes que hi ha amuntegats i tractar-los d'un en un, per a després portar-los a l'abocador triat.
Esta decisió, ha explicat Pampols, ve motivada perquè “no hi ha més empreses a Espanya disposades a moure's ara mateix” per a fer esta labor i ha admés que “en el curt termini no hi ha una solució” a eixe problema. “No hi ha més empreses capaces d'assumir el procés de descontaminació. Cada vehicle porta combustible, olis, líquids de fre, bateries... Tot s'ha de sistematitzar, perquè no es pot simplement fer el vehicle ferralla”, ha insistit.
“Estem estudiant la possibilitat d'una cadena que faça això sobre el terreny. Hi ha enginyeries treballant ja en això. Aniríem un poc més ràpid”, ha assenyalat Gan Pampols, per a qui “el risc principal són les torres de vehicles”. “Hem de col·locar-los en pla, a nivell del terra. Això abaixaria el nivell de risc i permetria al Consorci [de Compensació d'Assegurances] peritar cada vehicle i a cada companyia fer-se'n càrrec", ha afegit.
Sobre el lloc en el qual es podria situar ha apuntat que “ja s'han decidit uns quants abocadors”, de manera que esta instal·lació podria anar prop d'algun. “Només a Alfafar hi ha uns 9.000 vehicles sinistrats. Quan treballen totes les empreses en trauen uns cent diaris. Això són noranta dies, i no cada dia ixen cent vehicles”, ha detallat Gan Pampols.