Educació ultima un acord amb Lambda per a previndre l’assetjament i l'LGTBfòbia
Preveu l’assessorament al professorat sobre diversitat.
La Conselleria d’Educació està ultimant un acord de col·laboració amb el col·lectiu Lambda per a contribuir a la prevenció de l'LGTBfòbia als centres educatius, i a la formació i assessorament sobre diversitat.
Així, aquesta iniciativa, que està previst posar-la en marxa aquest any, té entre els seus objectius “assessorar els equips directius i el professorat dels centres educatius no universitaris sostinguts amb fons públics en l’aplicació del protocol d’acompanyament a la identitat de gènere, en casos d’assetjament motivats per LGTBfòbia i en matèria de diversitat sexual, familiar i de gènere”, han avançat a Europa Press des de l’administració educativa.
Per a això, es realitzaran tallers sobre diversitat sexual, familiar i de gènere, dirigits a l’alumnat dels centres que ho sol·liciten. També podran demanar aquestes activitats associacions de famílies o al conjunt de la comunitat educativa.
Des de 2016 s’aplica als centres educatius de la Comunitat Valenciana un protocol d’identitat de gènere per a ajudar els equips directius i els orientadors a tractar qüestions d’identitat i intersexualitat amb “opcions socials normalitzades i per a frenar possibles casos d'assetjament escolar”.
Això inclou accions concretes com adequar la documentació administrativa del centre docent d’acord al nom i el gènere amb què se senta identificat l’alumnat.
El protocol també es refereix a l’ús de les instal·lacions perquè aquestes puguen ser utilitzades segons la identitat de gènere expressada. La gestió de tots aquests temes la duen a terme les coordinadores d’igualtat i convivència dels centres educatius, juntament amb les corresponents direccions.