Directes
Ara en la televisió
ZERO
Ara en la ràdio
CADENA DE VALOR (reemissió)

L'esquerra denuncia l'"opacitat" informativa de Mazón mentre Génova tanca files de cara al congrés del PP europeu

PSPV denuncia el "conflicte d'interessos" del president en les obres de la nova seu de la Cambra de Comerç d'Alacant i Compromís portarà al TSJCV la "negativa" de la Generalitat a facilitar les gravacions de l'112 el 29-O

Mazón visita la fábrica Isaval, este dijous / Manuel Bruque (EFE)

L'oposició d'esquerres a les Corts estreta el cércol sobre el govern de Carlos Mazón i ha tornat a denunciar este dijous "opacitat" informativa, mentre que el PP nacional s'ha refermat en el suport al cap del Consell davant de les crítiques de part de l'opinió pública per la gestió de la dana del 29 d'octubre.

D'una banda, el PSPV demana a la Generalitat la documentació relativa a la nova seu de la Cambra de Comerç d'Alacant. Denuncien que Mazón té "un conflicte d'interessos com una catedral", atés que és treballador en excedència de la institució alacantina, davant d'unes obres i un contracte de lloguer que, asseguren, són irregulars. Diuen els socialistes valencians que el conveni per a executar-les, adjudicat a la UTE liderada per la companyia murciana Cimenco, era del 2024, improrrogable.

L'operació urbanística per al canvi de seu de la cambra comercial costarà vora 1,5 milions d'euros a l'erari públic i beneficiarà l'empresari alacantí Enrique Ortiz, soci de Cimenco i propietari d'un espai que es veurà reformat i revalorat, pel qual cobrarà lloguer durant díhuit anys. "És obscé des del punt de vista polític i ètic", ha opinat el síndic del PSPV a les Corts, José Muñoz. Els socialistes insisteixen que Mazón no dimiteix per a continuar beneficiant empresaris afins, com Ortiz o Carlos Baño, actual president de la Cambra, amb lligams personals amb el president valencià.

Compromís, per la seua banda, també demana informació a l'equip del cap del Consell. Concretament, volen les gravacions registrades el 29 d'octubre per les càmeres de seguretat del Centre d'Emergències de la Generalitat, situat a l'Eliana, per a comprovar les entrades i eixides de Mazón. La coalició valencianista ha denunciat la "negativa" del govern valencià i han anunciat que presentaran un nou recurs davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).

En la contestació a la petició, amb data 16 d'abril i consultada per l'agència Europa Press, el conseller d'Emergències i Interior, Juan Carlos Valderrama, al·lega que esta sol·licitud de documentació "no fa referència a dades, informes o documents administratius", que és el que estableix el reglament de les Corts en l'article 12.

El síndic a les Corts, Joan Baldoví, ha acusat el cap del Consell de negar-se a facilitar-los els vídeos "segurament perquè trauria a la llum alguna nova mentida d'este govern". En la mateixa línia, el diputat Carles Esteve ha censurat esta "nova mostra d'opacitat" del govern valencià i ha considerat que facilitar les imatges de l'112 és una cosa "tan senzilla" com "recopilar-les i reexpedir-les", i no l'"excusa" donada pel Consell, una cosa "absurda". Per això, s'ha preguntat "què és el que vol ocultar" Mazón, si és "a quina hora va arribar" al Cecopi, o "com va arribar" i "què estava fent durant els minuts d'abans".

Génova se centra en el congrés de València

Mentrestant, la direcció nacional del PP tanca files entorn del president Mazón i es prepara per al congrés del PP Europeu, que acollirà la ciutat de València els 29 i 30 d'abril i reunirà desenes de líders de la família política dels populars a la UE, començant per la presidenta de la Comissió Europea, l'alemanya Ursula von der Leyen. Durant setmanes s'ha especulat sobre la presència de Mazón en este fòrum, ara que està tan qüestionat per la gestió de la barrancada.

La vicesecretària d'Organització Territorial del PP, Carmen Fúnez, ha tornat a refermar-se en el suport del partit que lidera Alberto Núñez Feijóo al cap del Consell. "Com a president d'esta comunitat autònoma i especialment com a president del PP valencià, lògicament tindrà el lloc que li correspon", ha dit la número 3 dels populars en una vista a Alacant.

Investigació dana Dana 2024

També et pot interessar