Fitur connecta les indústries turística i cinematogràfica valencianes
Francesc Colomer: “Aquesta edició ha sigut la més comercial i productiva de les celebrades fins al moment”
La Generalitat ha impulsat durant la celebració de la Fira Internacional de Turisme de Madrid (Fitur) al voltant de 4.000 reunions entre empreses, agències, operadors i professionals del sector turístic. A més, la Comunitat Valenciana ha estat present en l'àrea Fitur Screen en el que suposa “una aposta del Consell per connectar la indústria turística i cinematogràfica per a atraure més visitants al nostre territori”, ha assenyalat Francesc Colomer, secretari autonòmic de Turisme.
La Generalitat constituirà una Film Commission que agruparà les diferents oficines municipals i provincials de rodatges en una entitat autonòmica, amb l'objectiu de coordinar l'activitat de totes elles i atraure rodatges i produccions audiovisuals a la Comunitat Valenciana.
“El creixent interés per visitar els llocs en els quals s'han filmat pel·lícules i especialment sèries de gran audiència, obri una important oportunitat, a través de la indústria cinematogràfica, per a promocionar els destins”, ha afirmat el president de Turisme Comunitat Valenciana.
Balanç positiu de participació
Colomer ha destacat que aquesta edició de Fitur llança un balanç positiu de la participació de la Comunitat Valenciana, “amb una gran presència d'empreses i teixit empresarial productiu, que ha vingut amb força després de la pandèmia per a mostrar la seua millor versió”. A més, ha ressaltat com a fortalesa “la unitat en l'estratègia turística”, amb la participació de 215 empreses sota la marca de CreaTurisme.
En aquest context, ha declarat que “amb aquesta diversitat i professionalitat mostrada en Fitur, confiem a continuar sent capaços de fidelitzar i captar nous segments de mercat, més exigents i sensibles amb la qualitat, la sostenibilitat i la tecnologia”; i que “puguen trobar en la Comunitat Valenciana un destí fantàstic per a l'any 2023”, ha afegit.