La Generalitat elimina del registre de turisme els primers 886 habitatges per falta de documentació
És la primera fase d’un procés d’actualització que continua amb les vivendes sense referència cadastral
La Generalitat, a través de la Direcció General de Turisme de la Comunitat Valenciana, ha donat de baixa 886 habitatges d’ús turístic inscrits en el registre de turisme de la Comunitat Valenciana, segons la resolució publicada este dimecres en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV). Per províncies, s’han donat de baixa 803 habitatges a la d’Alacant, 55 a la de Castelló i 28 a la de València.
El motiu per a eliminar-los del registre és que no tenen NIF/NIE, segons ha informat la consellera de Turisme, Marián Cano, que ha assenyalat que es tracta de “la primera fase d’un procés minuciós” que desenvolupa la Conselleria, i que afecta unes 34.000 vivendes turístiques.
Ara el procés continua amb la segona fase, en la qual s’avança amb els habitatges que no tenen la referència cadastral, ha afegit Cano, que ha defés que l’objectiu d’esta revisió de les vivendes turístiques és “complir amb els requeriments de la normativa vigent”, el decret llei 9/2024 aprovat el mes d’agost passat.
La responsable de Turisme ha explicat també que estes mesures formen part d’un procés de “depuració i actualització” de la base de dades del registre, que ja incloïa més de 101.200 habitatges en desembre del 2024.
Així mateix, ha recordat que el registre de turisme de la Comunitat Valenciana és, principalment, una ferramenta de coneixement del sector turístic, que permet a l’administració “dur a terme activitats d’ordenació, inspecció, control, verificació, programació i planificació”. Per a garantir el bon funcionament d’estes activitats, “és imprescindible comptar amb un registre actualitzat”, ha puntualitzat la consellera.
Al respecte, Cano ha declarat que s’ha identificat la necessitat d’actualitzar les dades essencials de les vivendes d’ús turístic per a fer gestions adequades, perquè falta informació clau, com el número d’identificació fiscal, el telèfon i el correu electrònic dels titulars, fet que dificulta la notificació electrònica i la tramitació dels procediments.
Finalment, ha assenyalat que el procés de cancel·lar inscripcions en el registre va arrancar el 28 de gener del 2025, quan es va publicar l'acord d'inici del procediment en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, que concedia un termini de deu dies hàbils perquè els titulars dels habitatges presentaren al·legacions i completaren la informació requerida.
Els detalls sobre els habitatges afectats per esta resolució estan disponibles en este enllaç.