L'Institut de Serveis Socials realitza 22.600 atencions en catorze municipis afectats per la dana
Les tasques desenvolupades s'han centrat en l'atenció a l'emergència, a la ciutadania i a la dependència
L'Institut Valencià de Serveis Socials (IVASS), adscrit a la Vicepresidència Primera i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, ha realitzat prop de 22.600 atencions en els mesos de febrer i març a través del Pla de suport tècnic i social a catorze municipis afectats per les inundacions del 29 d'octubre.
La Generalitat ha anunciat que ha destinat 2,4 milions d'euros per a tot l'operatiu, que està format per psicòlegs, treballadors socials, educadors, personal administratiu i jurídic, així com set unitats mòbils i tres vehicles itinerants, destinats a les localitats d'Albal, Aldaia, Alfafar (Horta Sud), Algemesí (Ribera Alta), Benetússer, Catarroja (Horta Sud), Xiva (Foia de Bunyol), Guadassuar (Ribera Alta), Llocnou de la Corona, Massanassa, Paiporta, Picanya, Sedaví (Horta Sud) i Utiel.
La vicepresidenta primera i consellera de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, ha explicat, en una nota de premsa, que estos equips treballen en coordinació amb els serveis socials municipals per a donar resposta a les demandes dels veïns afectats, i ha apuntat que "es tracta d'oferir-los informació i facilitar-los la tramitació d'ajudes de la Generalitat i de la resta d'administracions públiques per a pal·liar els danys i les pèrdues patides".
Atenció a l'emergència, la ciutadania i la dependència
En concret, les tasques desenvolupades pels treballadors socials durant els dos mesos s'han centrat en tres àmbits: atenció a l'emergència de la dana, atenció a la ciutadania i a serveis de triatge i valoració de la dependència.
En l'atenció a l'emergència dana s'han comptabilitzat 3.180 gestions, la seua majoria (2.600), en el municipi d'Albal; en atenció a la ciutadania i als serveis de triatge, hi ha hagut 2.475 actuacions, i en la valoració de la situació de dependència s'han registrat un total de 1.333 gestions.
Per altra banda, els psicòlegs i psicòlogues del pla de suport social a municipis de l'IVASS han realitzat 1.436 accions durant estos mesos. 429 han consistit a contactar amb persones afectades per la dana per a oferir atenció psicològica des dels serveis socials i en la seua majoria s'han localitzat a Massanassa amb 278 atencions, la segueix Picanya amb 63, Xiva amb 35 i Catarroja amb 25.
El pla de suport a catorze municipis afectats per la riuada ha comptabilitzat així mateix un total de 14.134 assumptes administratius o burocràtics, i destaca la tramitació de les targetes de l'abonament de transport gratuït habilitades per la Generalitat amb 4.400 gestions, 4.000 d'estes en la localitat de Sedaví.
En darrer lloc, el personal jurídic ha exercit tasques d'assessorament en matèria laboral, d'habitatge, d'herències i estrangeria, entre altres assumptes, i escomés més d'una trentena d'atencions individualitzades en municipis com Benetússer, Aldaia, Guadassuar, Massanassa i Xiva.