L'oposició acusa Puig de gastar 43.000 euros en autobombo i promoció personal
El PSPV respon que els diners invertits en 'The Guardian' són d'una campanya de difusió de la Comunitat Valenciana.
El grup parlamentari de Ciutadans ha registrat una pregunta parlamentària en les Corts per a saber quants diners públics ha destinat la Generalitat a una empresa que crea continguts que després ven a mitjans de comunicació. I això, arran d'una campanya publicitària que incloïa una entrevista al president Ximo Puig que fa dos anys va publicar el diari anglés The Guardian i que va costar 43.000 euros, segons informa el portal de transparència de la Generalitat. El síndic socialista, Manolo Mata, ha defés que es tractava d'una campanya de difusió de la Comunitat Valenciana.
Manolo Mata ha dit no haver vist que s'haja pagat per una entrevista, sinó que hi ha hagut una campanya de difusió de la Comunitat Valenciana, i entén que s'arribaria "a un acord amb The Guardian que incloïa moltes coses". "Que ningú dubte que és promoció de la Comunitat en diversos àmbits. No em fa l'efecte que haja pagat per una entrevista", ha manifestat.
El portaveu de Ciutadans, Toni Cantó, ha dit que li sembla "una vergonya" que Puig gaste 43.000 euros en "autobombo", però demostra, segons Cantó, estar "molt alineat" amb la forma de treballar del president del govern espanyol, Pedro Sánchez, de dur a terme "estratègies d'imatge" que costen diners als espanyols. És però això, que el líder de la formació taronja ha preguntat si Puig ha fet més inversions en campanyes d'aquest tipus, però també "si la resta de socis del Botànic ho han dut a terme".
En la mateixa línia s'ha pronunciat la síndica del PP, Isabel Bonig, que li sembla "una vergonya" que el cap del Consell destines diners a la promoció personal quan s'estan fent retallades. "La publicitat de The Guardian és inaudita i per això volem una llei de publicitat", ha dit Bonig. Segons la presidenta del PP, "Puig i Sánchez són el mateix, Sánchez utilitza l'aparell de l'Estat per als seus interessos i Puig utilitza l'aparell de la Generalitat i els diners dels valencians per als seus interessos".
Des de Vox, la síndica, Ana Vega, ha denunciat que Puig està emprant els mitjans de comunicació "per a fer una campanya encoberta en benefici propi".
Quan els seus socis de govern, el portaveu de Compromís, Fran Ferri, creu que "no és el més adequat" fer aquest tipus d'entrevistes i que la promoció de la Comunitat Valenciana ha d'anar per altres vies. Per la seua banda, la síndica d'Unides Podem, Naiara Davó, considera que "si hi ha alguna cosa que cal aclarir, Ximo Puig ho ha de fer".
Puig contesta que el cost és d'un espai patrocinat a banda
El cap del Consell Ximo Puig també s'ha defés de les crítiques al voltant de la seua entrevista en el diari The Guardian i ha explicat que "l'entrevista no va costar això", sinó que hi hagué "un espai a banda patrocinat", com es fa en tots els mitjans, per a promocionar-se al Regne Unit. Puig ha recordat que el mercat anglés "ens interessa molt", ja que un terç de les exportacions en molts sectors estan vinculats a aquest país i "per això s'ha fet, com s'ha fet en moltes ocasions en la Generalitat".