Llum verda a la reducció de la burocràcia administrativa

El Consell aprova el decret llei que simplifica els tràmits autonòmics i aspira a agilitzar les sol·licituds i les tramitacions de la ciutadania

 

El decret llei impulsat pel Consell vol simplificar els tràmits que ha de fer la ciutadania amb l'administració autonòmica
El decret llei impulsat pel Consell vol simplificar els tràmits que ha de fer la ciutadania amb l'administració autonòmica / À Punt NTC
09 de juliol 2024 - 15:22

El ple del Consell ha aprovat este dimarts el decret llei de simplificació administrativa, que reduirà la burocràcia en tots els departaments autonòmics i eliminarà o modificarà 29 lleis, 37 decrets, 8 ordes i més de 500 articles vigents que han sigut identificats amb la participació del sector empresarial, dels col·legis professionals, dels ajuntaments i de la ciutadania en general.

Agilitzar la protecció de béns culturals, simplificar procediments d'ajuda a víctimes de violència masclista, fomentar la igualtat en empreses sense penalitzacions o eliminar l'obligatorietat de clàusules de responsabilitat social en contractació pública són algunes de les mesures previstes per als diferents sectors que s'hi veuran implicats.

Així mateix, amb este decret llei que el Consell ha aprovat hui dimarts, es volen agilitzar els processos per a contractar personal sanitari, garantir la prestació farmacèutica en pobles o eliminar l'obligació d'aportar documents ja disponibles en el sistema educatiu.

D’altra banda, també es reforma la llei d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge (Lotup) per a simplificar tràmits, eliminar càrregues administratives i aclarir terminis i procediments, amb la finalitat d’agilitzar la tramitació de plans urbanístics i altres projectes. I es contemplen modificacions per a accelerar la implementació d'energies renovables i per a facilitar la declaració de zones de gran afluència turística.

"És una gran obra de treball de reducció de traves administratives de tota l'administració autonòmica que s'ha treballat de manera transversal, en una grandíssima aposta que ens posa en l'avantguarda de la simplificació", ha manifestat el president de la Generalitat, Carlos Mazón, quan li han preguntat pel decret després de signar el conveni amb PowerCo, la filial de Volkswagen, per al projecte del Battery Campus.

Segons ha exposat Mazón, el decret persegueix agilitzar els tràmits en el sector energètic, però també "en el camp industrial clàssic", en la posada en marxa d'empreses, en la relació dels ciutadans amb l'administració i en la "lluita contra la bretxa digital" mitjançant un reforç de l'atenció presencial.

El cap del Consell ha defensat que esta norma farà la Comunitat Valenciana més competitiva, però també "més humana, més pròxima". A més, ha garantit que és "un projecte viu permanentment" i que "d'ací a dos mesos hi haurà noves mesures de simplificació".

El decret, que es publicarà dimecres en el Diari Oficial de la Generalitat (DOGV), preveu la substitució d'autoritzacions i llicències per declaracions responsables o comunicacions, així com la supressió de càrregues administratives repetitives, obsoletes i no exigibles per la legislació.

En esta línia, estableix la tramitació preferent i urgent de les iniciatives considerades projectes d'interés autonòmic. Els titulars d’estos projectes disposaran d'una finestreta única de sol·licitud i de la possibilitat de disposar d'una sola interlocució.

Punt electrònic únic per a la ciutadania

Entre les mesures per a la ciutadania, la Generalitat possibilitarà que puga accedir a través d'un únic punt electrònic a tota la informació generada, que haurà d'estar redactada en un llenguatge clar i senzill. A les oficines d'atenció presencial hi haurà els mitjans tècnics necessaris perquè la ciutadania puga relacionar-se també digitalment amb l'administració.

D'altra banda, es prohibeix sol·licitar a les persones interessades l'aportació de dades o documents que puguen consultar en la plataforma autonòmica d'interoperabilitat. El Consell aprovarà un "model de govern de la dada" basat en la transparència i la protecció de dades personals.

Els ajuntaments també apostaran per la senzillesa

El decret també insta els ajuntaments a adoptar mesures de simplificació per a harmonitzar procediments i així assegurar "una administració coherent i eficient a tot el territori autonòmic".

El text normatiu preveu que el Consell aprove cada dos anys plans de simplificació de l'administració de la Generalitat, a través dels quals es concretaran els terminis de posada en marxa de cada mesura.

També et pot interessar

stats