Directes
Ara en la televisió
LA CUINA DE MORERA
Ara en la ràdio
FÓRMULA TERRITORI (reemissió)

Martínez Mus: "Esperem poder regalar per al dia de la Constitució la represa del metro"

El conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori avança en À Punt que la Generalitat s'ha posat com a objectiu recuperar el transport de metro el 6 de desembre

Escolta o veu l'entrevista a LNM amb Vicente Martínez Mus / À Punt NTC

Metrovalència iniciarà la setmana que ve les primeres proves de mobilitat en la xarxa de l'àrea metropolitana no afectada per la DANA, la que connecta València amb l'Horta Nord i el Camp de Túria. L'objectiu és restablir la circulació el sis de desembre, segons ha avançat el conseller Medi Ambient, Infraestructures i Territori Vicente Martínez Mus a Les Notícies del Matí, el mateix espai on dilluns el gerent de FGV, Alfonso Novo, va situar al desembre la reactivació parcial del servei.

"Esperem que el dia de la Constitució puguem regalar els valencians tots els transports de Metrovalència i si no, abans de Nadal", ha assegurat Martínez, parafrasejant el ministre de Transports Óscar Puente, que va anunciar com un "regal de Nadal" la reactivació de les línies C1, C2 i C3 de Rodalia, afectades per la DANA, que preveu per al 22 de desembre.

"Ribera fa sis anys que és ministra i culpa Rajoy"

"Ja m'agradaria que Teresa Ribera ens regalara les canalitzacions de barrancs pendents", ha manifestat Mus en l'entrevista, quan se li ha preguntat per la intervenció de la ministra de Transició Ecològica al Congrés, on va culpar el govern de Mariano Rajoy d'haver deixat morir les obres previstes al barranc de Poio, del 2012 al 2018. "Fa sis anys que és ministra i culpa Rajoy. Només ha fet una avaluació ambiental en este temps, ni tan sols un projecte. Ni tan sols ha xafat la Comunitat Valenciana quan és la responsable dels barrancs i els rius. Això és indicatiu", ha explicat Mus.

Descuidar el Poio per la fixació amb Forata, "l'errada més grossa"

Preguntat per les errades de la Generalitat en la gestió de l'emergència, el conseller ha insistit en l'argumentari del cap del Consell. "En eixe moment, totes les mirades estaven posades en la presa de Forata i com que no es tenia tota la informació corresponent, no es prestava atenció al barranc de Poio. És l'errada més grossa", ha afirmat Mus, que ha destacat la dificultat de gestionar una situació extraordinària. "Encertar la quiniela dilluns és molt fàcil; més difícil és quan tens el tema damunt de la taula" —ha raonat— "tenim un problema gros des del 29 d'octubre i pots enganyar-te cada dia".

25 alertes abans de les 13 hores a les carreteres autonòmiques

El conseller és el responsable del Centre de Gestió de Serveis de Mobilitat (Cegesem), que supervisa les carreteres autonòmiques. L'organisme va llançar 25 alertes abans de les 13:00 hores el dia de la DANA per inundacions en la xarxa viària autonòmica, segons ha publicat El Confidencial. "La decisió que correspon en eixe sentit és posar en prevenció algunes carreteres, tallar-ne altres, bàsicament camins locals, provincials (...) eixes alertes eren coherents i corresponents a les que es reporten a Emergències; la informació es reporta directament a emergències, que la que coordina l'emergència, ha respost a la pregunta sobre les decisions que van motivar esta informació.

el Camp de Túria DANA 2024

També et pot interessar