Martínez Mus urgeix la CHX a solucionar el monitoratge de cabals
El secretari d’estat de Medi Ambient, Hugo Morán, ha negat que els sistemes de control de cabals no estiguen operatius: "Són només quatre els aforaments que no aporten dades perquè estan en manteniment"
El conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, ha instat la Confederació Hidrogràfica del Xúquer a "donar una solució al monitoratge dels llits" i ha demanat que "si la CHX no és capaç de donar-ne una solució,que ho diguen, i la Generalitat, com siga, farà tots els possibles per a suplir eixa deficiència, perquè és prioritari i fonamental".
Martínez Mus ha reclamat a la CHX que faça "un exercici de transparència" i diga "què funciona i què no", perquè, diu, "no ens pot deixar durant una emergència activa amb eixa incertesa que ens obliga a enviar els bombers i a usar els nostres recursos quan és la principal responsable del mesurament de cabals". A més, ha retret que, quatre mesos després de la dana, hi ha un "sistema precari".
El titular d'Infraestructures ha dit estar sorprés perquè la CHX "pose en la seua pàgina web avisos que estan fora de servei en algunes estacions de mesurament" i ha dit que "les dades que encara hui donen els pocs sistemes que, segons diuen (la CHX), s'han reposat, són nuls, donen zero".
La CHX assegura que té 265 punts de control de pluges i cabals
La resposta de la CHX no s’ha fet esperar i el secretari d'Estat de Medi Ambient del Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, Hugo Morán, ha negat que els sistemes de control de cabals no estiguen operatius i ha detallat que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer té 265 punts de control i aportació de dades, "entre la xarxa d'aforaments, els pluviòmetres i els de control d'embassaments", i del total són "només quatre els aforaments que no aporten dades en este moment perquè estan en manteniment".
Morán ha dit que "el catàleg de mentides de Mazón i el seu govern per a intentar justificar l'injustificable de la seua inoperància el 29 d'octubre ja no té límit" i que és "el govern de la Generalitat el que ha desplegat en estos dies els seus operatius sobre el terreny per a tindre un control dels cabals circulants pels barrancs".
Sobre els mesuraments de cabal, el secretari d'Estat de Medi Ambient ha aclarit que, si els mesuradors donen xifres de cabals zero "és senzillament perquè el cabal circulant és irrellevant, tal com constaten sobre el terreny els mateixos agents ambientals".