Marzà afirma que el districte únic "segrega" i "augmenta les desigualtats"
El conseller d'Educació rebutja la proposta de Barcala de recuperar el districte únic educatiu a la ciutat d'Alacant.
L'alcalde d'Alacant, Luis Barcala proposarà en el pròxim Consell Escolar Municipal recuperar el districte únic educatiu per a la ciutat d'Alacant. El conseller d'Educació, Vicent Marzà, s'ha mostrat contundent davant la proposta Barcala "supose que no deu saber molt d'educació ni haurà llegit massa els informes que diverses universitats han fet respecte al districte únic, que l'únic que fa es segregar encara més la població i augmentar les desigualtats" ha explicat.
Fins ara a la ciutat d'Alacant l'alumne triava el centre que més a prop li quedava de la seua residència. La ciutat estava dividida en 9 àrees d'influència i manava el criteri de proximitat.
Açò és el que ha passat els tres últims anys amb el govern del tripartit format per PSPV, Guanyar i Compromís. Ara, quan l'alcaldia ha tornat a mans del Partit Popular, l'alcalde Luis Barcala ha anunciat que vol restablir aquest criteri del districte únic, per a donar llibertat total als pares a l'hora d'elegir centre educatiu.
Per a moltes associacions de pares i mares d'alumnes aquesta mesura del districte únic no ajuda a reduir els problemes de mobilitat en hores punta i, sobretot, no garanteix una llibertat real a l'hora d'escollir centre.
Marzà ha defés el treball del seu departament perquè "tots tinguen les mateixes oportunitats per a accedir als centres que tenen més a prop de casa". A més, ha remarcat que "això cohesiona a la societat, ajuda a reduir les desigualtats i ajuda a no separar els centres en funció de la població o en funció del poder adquisitiu de cada família" i ha confirmat que "continuarà treballant" en aquesta línia.
L'oposició a l'Ajuntament d'Alacant ja ha anunciat que es reunirà amb la comunitat educativa per sondejar la postura majoritària sobre aquesta qüestió i ha recordat que el PP governa en minoria amb 8 regidors i que és un govern en transició.