Directes
Ara en la televisió
LES NOTÍCIES DEL MATÍ
Ara en la ràdio
LES NOTÍCIES DEL MATÍ

Mazón destaca una inversió de 125 milions a Metrovalència per a recuperar abans d'estiu tota la xarxa danyada

La Generalitat xifra en vint les estacions que encara falten per obrir, compreses en el tram de la línia 1, que uneix Paiporta i Castelló

Mazón, supervisant els plànols dels treballs de recuperació en la xarxa de Metrovalència / GVA

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha assenyalat que el govern valencià està invertint més de 125 milions d'euros en la reconstrucció de totes les infraestructures de Metrovalència afectades per les riuades del 29 d'octubre. A càrrec de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), les tasques de reparació avancen amb l'objectiu d'obrir la xarxa al complet abans de l'estiu.

En un comunicat que s'ha difós este dissabte, el cap del Consell remarca que ha sigut una de les principals prioritats del seu executiu, que les zones afectades pogueren recobrar la connectivitat. Per això, "des del minut u" es van posar a treballar per a poder restablir les diverses connexions que articula Metrovalència.

Mazón ha valorat que, abans del període estival, els usuaris del metro i el tramvia podran desplaçar-se com ho feien anteriorment pels 36 municipis pels quals circula el servei i recuperaran la mobilitat al complet. En este sentit, ha indicat que actualment Metrovalència opera en 127 de les 147 estacions, baixadors i parades que conformen la xarxa. En falten vint per obrir, les compreses entre Paiporta i Castelló, un tram de cinquanta quilòmetres que cobreix la línia 1.

Ha subratllat així mateix que la Conselleria d'Infraestructures, Medi Ambient i Territori "des del primer dia" va habilitar serveis alternatius d'autobús i llançadores mentre es treballava per a recuperar les línies habituals. "Hem aconseguit que, en dos mesos, el 80% dels usuaris de Metrovalència recuperara la connectivitat tornant a la normalitat prèvia". Ha aclarit, de fet, que totes les línies substitutives de la zona sud seguiran en funcionament fins que es recupere tot el servei.

42 contractes d'emergència

Mazón ha traslladat que FGV està duent a terme diversos treballs de reparació dels serveis i infraestructures danyades mitjançant 42 contractes d'emergència. Són "actuacions que es van posar en marxa les primeres hores posteriors a les riuades i que estan permetent que en un temps rècord el veïnat de les zones afectades recupere un servei essencial per al dia a dia", ha manifestat el president.

Segons ha detallat, primer es van retirar els residus i van netejar totes les instal·lacions per a després iniciar els treballs de reconstrucció, al mateix temps que s'han anat adquirint els equips i serveis necessaris per a restablir el servei. Els contractes en marxa abasten, entre altres, la rehabilitació d'edificis i la urbanització del complex de València Sud, dotat amb 23 milions d'euros, i el servei d'autobusos substitutoris disposat per a cobrir les mancances ferroviàries en la part sud de la xarxa de Metrovalència fins a Castelló, el pressupost del qual ascendeix a 17 milions.

Mobilitat dana Dana 2024

També et pot interessar