Mazón modificarà la llei d'ordenació del territori per a agilitzar les llicències de noves vivendes
Catalá avança que el Consell i l'Ajuntament faran un front comú per a reivindicar a Sánchez el soterrament de les vies de Serreria, un projecte que "està cancel·lat" des de desembre del 2021
La Generalitat modificarà la llei d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge, la LOTUP, per a agilitzar la concessió de llicències i facilitar la construcció de noves vivendes. Ho ha anunciat el president, Carlos Mazón, després de reunir-se amb l'alcaldessa de València, María José Catalá.
Mazón ha destacat el seu compromís amb els alcaldes en l'àmbit de l'agilitació administrativa i simplificació de la burocràcia davant la "paralització inaudita" de les noves llicència per a habitatges en tota la Comunitat Valenciana.
Així, ha assenyalat que el Consell posarà en marxa una modificació de l'article 238 de la LOTUP per a "introduir la figura de la declaració responsable que agilitze les llicències sobre la base dels projectes bàsics". Segons Mazón, en aquests moments, per aquesta burocràcia excessiva i paràlisi, aquesta demora afecta més de 1.600 habitatges a la ciutat de València.
Amb aquest canvi de reglamentació, els costos dels temps es reduiran, ha dit, dels fins a dos anys que es tarda a obtindre aquestes llicències ara al fet que s'obtinguen entre un mes i dos mesos.
Front comú pel soterrament de les vies de Serreria
Per la seua banda, l'alcaldessa de València, María José Catalá, ha explicat que Consell i Ajuntament faran un front comú per a reivindicar al govern central el soterrament de les vies de Serreria.
Segons ha denunciat, han sabut ara a través de Transparència que el projecte de soterrament de les vies del Ministeri de Transports està cancel·lat des de desembre del 2021.
"Aquesta circumstància no la coneixíem, ha sigut sorprenent per a nosaltres, perquè hem sentit al PSOE durant el 2022 i el 2023 que aquell projecte seguia en vies d'estudi informatiu i ara ens adonem per Transparència que es va suspendre el desembre del 2021".
L'alcaldessa ha declarat que en aquest moment el Ministeri de Transport no té cap intenció d'abordar aquesta obra tan important per a València, que suposa una inversió de 150 milions d'euros.
Això contrasta, ha afegit, amb els 1.600 milions que sí que ha posat el govern d'Espanya per a soterrar vies a l'àrea metropolitana de Barcelona. "És un greuge més contra la ciutat de València, que veu com Sánchez està disposat a invertir 1.600 milions a Barcelona, però no 150 a València. Una obra que, a més, és fonamental per al projecte del corredor mediterrani", ha assenyalat.
Un dels grans projectes d'aquest mandat del PP a València, segons Catalá, és la prolongació de l'avinguda Albereda, la prolongació del projecte de l'antic llit del riu Túria i portar la ciutat a la mar per aquesta via verda, així com generar un espai important amb el nou PAI del Grau.
L'alcaldessa ha explicat que el soterrament de la via de Serreria és necessari per a aquest projecte, perquè "si no es quedaria una trinxera que aïllaria barris molt rellevants de la ciutat".