Mazón: "Amb una Vespino, de Dénia a Alacant s'arriba abans que amb el nou tren, que no pot passar per les vies"
El líder del PP reclama destitucions a FGV perquè s’ha renovat la línia sense que els combois puguen passar pels ponts, mentre que Torró veu "indignant" que parle de seguretat ferroviària
El president del PP valencià, Carlos Mazón, ha demanat al Consell destitucions a Ferrocarrils de la Generalitat perquè els combois del TRAM entre Dénia i Alacant no poden travessar tres ponts metàl·lics del recorregut per excés de pes. Durant la visita a la línia 9 del TRAM, a Altea, la "línia calvari" segons ha denunciat, Mazón també ha demanat la gratuïtat de la línia fins que es resolga la incidència. La consellera de Mobilitat, Rebeca Torró, li ha replicat que és "indignant" que els populars parlen de seguretat ferroviària i ho ha atribuït a la "desesperació" del PP davant les pròximes eleccions autonòmiques.
"Amb una Vespino, de Dénia a Alacant s'arriba abans que amb el nou tren, meravellós i estupend, que ni existeix ni pot passar per les vies", reprotxava el líder dels populars.
Davant aquesta situació, Mazón creu que la ciutadania "mereix una explicació, mereix cessaments, mereix destitucions, mereix des d'ara mateix la gratuïtat del servei fins que aquesta situació se solucione", insistia el president del PP valencià.
"És un tren fantasma, la responsabilitat del qual ningú assumeix. La línia ni és nova, ni està reformada i les responsabilitats de Puig i de la conselleria han de ser immediates", remarcava Carlos Mazón en referència a aquesta línia que uneix la Marina Alta amb Alacant.
Mereix, com a mínim, el mateix tracte que el mateix desvergonyiment que ha ocorregut a Astúries
Com van denunciar els populars aquesta setmana, quan els trens de la línia Alacant-Dénia arriben a certs ponts del recorregut, no hi poden circular i els passatgers es veuen obligats a fer transbordament. Per tant, per a fer el trajecte Alacant-Dénia, han de pujar en tres trens.
Convida a continuar les passes d'Astúries
Carlos Mazón convidava el Consell a seguir les passes del ministeri de Transports i apartar dels càrrecs als responsables de Ferrocarrils de la Generalitat: "Mereix, com a mínim, el mateix tracte que el mateix desvergonyiment que ha ocorregut a Astúries", afegia.
En el rerefons d'aquestes declaracions de Mazón està la polèmica generada a Astúries i Cantàbria en constatar-se que els trens de Rodalies no caben pels túnels per les seues dimensions, atés que són massa grans, cosa que suposarà un retard en la millora de les comunicacions ferroviàries. Aquesta errada ha costat el lloc al director de Renfe, Isaías Táboas, i a la secretària d'Estat de Transports, Isabel Pardo de Vera.
El líder dels populars ha acusat el cap del Consell, Ximo Puig, d’haver inaugurat una línia que no està realment operativa.
El sistema de protecció de trens no estava en eixa línia i el PP la va mantindre A SABIENDAS durant nou anys
Per a la consellera d'Obres Públiques, és "molt indignant" que el PP parle de seguretat ferroviària i ha argumentat que "tots tenim en la memòria l'accident de metro" de València. Malgrat això, "el Partit Popular es va atrevir a mantindre la línia 9, una línia oberta on faltava seguretat i no n'hi havia", ha afegit.
"El sistema de protecció de trens no estava en aquella línia i el PP, sabent-ho, la va mantindre durant nou anys" després d'aquell accident i fins que es va produir el canvi de govern en la Generalitat, ha insistit la consellera d'Obres Públiques.