El PP cita Mazón i Sánchez en la comissió d'investigació al Senat sobre la gestió de la dana

També estan cridats a comparéixer Pilar Bernabé, Miguel Polo, Teresa Ribera, Ximo Puig i sis ministres de l'executiu espanyol

Mazón i Sánchez, dijous passat en la reunió del Cecopi
Mazón i Sánchez, dijous passat en la reunió del Cecopi / Jorge Gil (Europa Press)

El PP ha anunciat este dilluns que citarà per a comparéixer en la comissió d'investigació del Senat sobre la gestió de la dana el president de la Generalitat, Carlos Mazón, el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, i l'exvicepresidenta tercera, Teresa Ribera, entre altres ministres.

Així consta en el llistat de compareixents que ha registrat el grup popular. Entre els noms que també apareixen al llistat estan el de la delegada del govern espanyol a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, el del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHX), Miguel Polo, o el del cap de Climatologia de l'Aemet a la Comunitat Valenciana, José Ángel Núñez.

També està cridat a comparéixer l'expresident de la Generalitat, Ximo Puig, i alguns ministres: de Defensa, Margarita Robles; Interior, Fernando Grande-Marlaska; Política Territorial, Ángel Víctor Torres; la ministra portaveu, Pilar Alegría; la vicepresidenta primera, María Jesús Montero, i la vicepresidenta tercera i ministra per a la Transició Ecològica, Sara Aagesen.

D'esta manera, el PP fa valdre la seua majoria absoluta al Senat per a imposar el seu llistat de compareixents i, previsiblement, no acceptarà la proposta de la resta de grups, excepte de Vox i UPN.

Mazón: "Estic desitjant comparéixer en qualsevol lloc"

"Si el Senat no em crida, que espere que sí, seré jo el que sol·licitarà comparéixer el primer. Estic desitjant comparéixer en qualsevol lloc", va assegurar fa un mes el cap del Consell; els populars a la cambra alta s'han acollit a esta declaració per a justificar la citació de Mazón. "Mentre que el president Mazón ha mostrat disponibilitat a vindre-hi i està donant explicacions des del minut un, el president Sánchez i el seu govern s'han ocultat sense donar a penes explicacions", ha denunciat la portaveu del PP al Senat, Alicia García.

Esta comissió d'investigació, que va arrancar a finals de gener, es va registrar a iniciativa del PP i vol posar el focus en com va gestionar el govern de Pedro Sánchez la dana. A parer dels populars, la responsabilitat principal d'esta catàstrofe humanitària és del govern espanyol, mentre que el PSOE i socis atribueixen la culpa a la Generalitat. El fòrum està integrat majoritàriament per senadors i senadores de les autonomies afectades per la barrancada del 29 d'octubre.

També et pot interessar

stats