Pradas anuncia que les obres de la futura estació intermodal d'Alacant començaran a final del 2024
El Consell treballa en un pressupost i en aconseguir la cessió dels terrenys per poder executar el projecte
Les obres de la futura estació intermodal a la ciutat d'Alacant començaran abans de final d'any, però abans s'ha d'arribar a un acord entre la Generalitat, l'Ajuntament d'Alacant i Adif per a la cessió dels terrenys afectats, que hauria de produir-se en les pròximes tres setmanes. Serà en eixe moment quan s'adjudiquen les obres, i no abans.
Així ho ha confirmat aquest dijous la consellera de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, Salomé Pradas, en declaracions als mitjans de comunicació, després de mantindre una reunió amb l'alcalde de la ciutat, Luis Barcala, per a parlar de diferents projectes que afecten el municipi. Pradas ha insistit en el fet que aquest tràmit "és un mer formalisme", donat que ja s'ha avançat en la licitació de la direcció de l'obra i la seguretat i només queda "disposar dels terrenys".
També faltaria tancar el pressupost per a executar-lo. La consellera del Partit Popular ha acusat l'anterior Consell de no haver dotat l'obra de cap quantia, si bé ha garantit que el finançament de la futura estació "està assegurat". Així mateix, ha apuntat que pot haver-hi qüestions noves que s'incloguen en el projecte definitiu, però "no serà cap modificació substancial com per a paralitzar el projecte o haver de començar de nou".
Per part seua, Luis Barcala ha explicat vol que l'estació intermodal estiga completament soterrada i amb el Parc Central damunt. "Per a eixa ubicació, és important definir els accessos dels autobusos", ha dit, mentre demana que la seua entrada "no implique la generació d'un problema que no existeix en aquests moments" i no ens impedisca desenvolupar el pla de mobilitat que el consistori ja està executant.
La prolongació del TRAM i la Via Parc, altres temes sobre la taula
En la reunió, també han tractat assumptes com la prolongació del TRAM dins de l'estació Intermodal. La consellera s'ha compromés a l'ampliació d'aquest transport cap al sud i de la seua arribada a Mutxamel i Sant Joan, per al que han pressupostat estudis.
Sobre l'avanç dels treballs tècnics per a impulsar Via Parc, en el tram comprés entre Rabassa i Babel, la Generalitat i l'Ajuntament han acordat repartir-se les tasques. En concret, el consistori es farà càrrec de l'eix del projecte, amb la disposició dels terrenys i el disseny; la Conselleria els abonarà i executarà l'obra. De fet, Pradas ha avançat que el mes de maig estarà signat el conveni, perquè la Via Parc "siga una realitat com més prompte millor".
Barcala també ha aprofitat la visita de la consellera per reclamar més sòl industrial "de qualitat", eliminar el tren de la costa i executar la variant de Torrellano, ja que aquesta última és "una infraestructura pendent, no executada i no contemplada". En aquest sentit, Pradas ha afirmat que entenen la postura del consistori i ha defensat que el front litoral "necessita connectivitat". Barcala ha reiterat el seu rebuig "a fórmules alternatives, sempre provisionals, com l'electrificació".
Després de la reunió, Barcala ha agraït el "canvi d'actitud" del nou govern i ha afirmat que "passem d'un Botànic al qual Alacant no li importava absolutament res a abordar tots els temes". En la mateixa línia, Pradas ha censurat que Alacant estava "oblidada i abandonada" pel Botànic i ha valorat la "coordinació absoluta" del Consell actual amb l'Ajuntament alacantí per a "prioritzar les inversions i projectes estratègics".