Directes
Ara en la televisió
MENTRE SIGUES TU

Presidència evita concretar l'agenda de Mazón el dia de la dana

Contesta la petició del PSPV amb el full de dietes del xòfer del cap del Consell i s'empara en la llei de protecció de dades per a no donar més informació

El cap del Consell, Carlos Mazón / Rober Solsona (Europa Press)

La Generalitat ha evitat detallar l'agenda del president des de les 14:00 hores del dia de la dana. L'havia reclamada el PSPV a les Corts. Presidència ha respost al grup socialista amb el full de dietes del xòfer del vehicle oficial, que segons esta informació, constata que va estar disponible per al cap del Consell entre les huit del matí del 29 d'octubre i les dos de la matinada de l'endemà.

Eixe xòfer va dur el president Carlos Mazón al Cecopi. El cap del Consell va aplegar passades les 19:30 hores, però no ha concretat l'horari d'eixida, informació que tampoc respon la pregunta parlamentària. Fins ara només ha informat que va arribar tard per la pluja i la congestió a la carretera. En la constestació, a què ha tingut accés À Punt NTC, Presidència adverteix que donar més detalls suposaria proporcionar informació de caràcter personal, i apel·la a la llei de protecció de dades 3/2018 per a no donar-la. Signa la resposta el secretari autonòmic de Relacions Institucionals i Transparència, Santiago Lumbreras.

"Ens responen amb evasives. Preguntem per l'agenda i se'ns facilita un full amb les dietes del conductor. És una burla i una presa de pèl, però no al PSPV; se la fa als valencians i a les famílies de les 227 víctimes", ha criticat la diputada Alicia Andújar, que signa la petició amb el síndic José Muñoz. El portaveu socialista considera "ridícula" la carta de Presidència, que entén com un atemptat contra les víctimes, a les quals "infligeix" més dolor, i ho emmarca en una "estratègia d'ocultació i manipulació" orientada a la "salvació personal" de Mazón.

El PSPV espera resposta a peticions similars respecte de l'agenda de l'exconsellera de Justícia i Interior Salomé Pradas i l'exsecretari autonòmic d'Emergències Emilio Argüeso. El partit ja va demanar el llistat de telefonades del president i la Generalitat va respondre lliurant-los la factura del terminal.

"Apagada informativa" sobre l'agenda del president

Parla Muñoz "d'apagada informativa", copiant la fórmula del Consell en les acusacions contra l'Aemet i la Confederació Hidrogràfica de Xúquer. "No sabem res del que va fer Mazón a la vesprada [l'agenda oficial havia acabat a les 14 hores] fins que arriba massa tard al Cecopi" i afig que això "explica per què el missatge Es-Alert es va enviar a les 20:11 hores, massa tard".

El diputat recela del relat que comunica l'entorn del president. Posa en dubte l'estada al Ventorro, perquè assegura que el cap del Consell no ho ha confirmat "en les seues pròpies paraules" i anticipa que portarà a la comissió d'investigació a les Corts tècnics de l'112 que desmentiran la congestió amb què Mazón ha justificat el retard en l'arribada al Cecopi. "L'única cosa que diu i ens menteix", ha criticat.

"No podrà aguantar, lamente dir-li esta mala notícia. La veritat ix. Va eixir amb el Iak-42, va eixir amb l'11M, amb l'accident del metro... Sempre ix i només té un camí, que és la responsabilitat del president de la Generalitat eixe dia", ha advertit Muñoz a Mazón. El síndic ha demanat al líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, que deixe estar els càlculs electoralistes i destituïsca Mazón, perquè al seu juí "infligeix dolor" i la societat valenciana "necessita girar full" i "centrar-se en la reconstrucció".

Chuliá (PP): "Qui ha de demanar la informació és el jutjat, si és rellevant"

Per al PP, el president ja va resoldre tots els dubtes en la compareixença parlamentària. Acusa el PSPV d'ancorar-se en acusacions a Mazón, per a tapar la seua responsabilitat "en una tragèdia que li ha vingut gran a tot el món" en compte de bregar per la reconstrucció. "Qui ha de jutjar és el poder judicial. Si la informació és rellevant qui l'ha de demanar és l'òrgan judicial de Catarroja que està duent a terme el procés", ha explicat la portaveu adjunta del PP Laura Chuliá, per a justificar la resposta de Presidència.

Dana 2024

També et pot interessar