Directes
Ara en la televisió
ATRAPA'M SI POTS
Ara en la ràdio
PODRÍEM FER-HO MILLOR (reemissió)

Raquel Sánchez defén que el Ministeri vol eliminar el pas a nivell d'Alfafar tan ràpid com siga possible

La ministra remarca que la proposta del Ministeri elimina el problema i no és provisional

Raquel Sánchez, aquest dimarts, a València / À Punt NTC

La ministra de Transports, Raquel Sánchez, ha anticipat que el seu departament pretén accelerar una solució per al pas a nivell entre Alfafar i Sedaví (Horta Sud), on la setmana passada el tren va atropellar mortalment una jove de 19 anys. Sánchez, en aquest sentit, ha reivindicat el projecte d'Adif de reconduir tota la circulació rodada pel pas superior que ja existeix i la circulació de persones i bicicletes per un pas inferior. "Cal una actuació d'emergència que garantisca la seguretat i m'agradaria eixir (de la reunió prevista aquest dimecres) amb aquest acord per a poder subscriure el conveni, poder fer les obres al més aviat possible i evitar que es produïsquen accidents com el de la setmana passada", ha dit Sánchez.

La reunió prevista per a tractar de donar eixida a aquesta crisi es concretarà aquest dimecres a Madrid. Hi acudiran els responsables d'Adif, els ajuntaments afectats i també ha confirmat que hi assistirà la delegada del govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé.

La ministra, de visita a València, ha insistit en el fet que amb la proposta de Transports s'elimina el risc i que, per tant, és la millor solució. Ha evitat parlar de solució provisional. "No parlem de solució provisional. Amb aquesta actuació eliminem el problema de seguretat per aquests municipis i, per tant, és la solució que volem abordar", ha remarcat la ministra.

L'eliminació del pas a nivell en aquests municipis és una reivindicació de fa quaranta anys dels ajuntaments dels tres pobles més pròxims a l’estació; Alfafar, Sedaví i Benetússer. Adif va recordar, la setmana passada, que van presentar una proposta als alcaldes de Sedaví i Alfafar el juny del 2021 per a suprimir aquest pas a nivell. I va recordar també que necessiten el vistiplau dels consistoris per a dur a terme l'eliminació del punt polèmic. En la proposta de l'empresa el trànsit rodat es desviaria pels passos superiors pròxims i alternatius mentre que vianants i ciclistes farien servir un pas a nivell inferior, una solució que segons ells, arribaria “en el curt termini”. Segons la companyia ferroviària, el soterrament, que és l'opció reclamada pels ajuntaments afectats, "tardaria molt més temps a poder materialitzar-se".

També et pot interessar