S'obri el termini per a demanar les ajudes urgents del Consell per la pèrdua de béns de primera necessitat

Es tracta de 6.000 euros per vivenda afectada i es poden demanar des d'este dimarts fins al 16 de desembre de manera telemàtica o presencial en les oficines habilitades de postemergència

Un home neteja la casa devastada per la DANA, a Paiporta / Europa Press
Un home neteja la casa devastada per la DANA, a Paiporta / Europa Press

La Generalitat ha obert este dimarts el termini per a les ajudes urgents per la pèrdua de béns de primera necessitat. L'import de l'ajuda serà de 6.000 euros per habitatge afectat.

Les ajudes es poden demanar fins al 16 de desembre de manera telemàtica, o presencial en les oficines habilitades de postemergència.

Què és i per a què serveix?

Es tracta d'una concessió directa d'ajudes a les persones físiques que hagen patit la pèrdua de béns i estris de primera necessitat a conseqüència dels danys ocasionats en el seu habitatge pel temporal de pluja i vent produït per la DANA iniciada en la Comunitat Valenciana el dia 29 d'octubre de 2024.

Formularis i documentació

La persona sol·licitant haurà d'aportar:

  • Títol jurídic que l'habilita per a fer ús de l'habitatge o document amb valor probatori de residència en l'habitatge afectat.
  • Declaració responsable de l'adreça exacta de l'habitatge afectat i referència cadastral.
  • Número de compte bancari (IBAN) en la qual s'ha d'efectuar el pagament, que podrà emplenar en el formulari de sol·licitud.

Es podrà presentar també la sol·licitud adjuntant un certificat de l'Ajuntament del poble o ciutat on se situe l'habitatge, en el qual conste:

  • La identificació de l'habitatge on residia el sol·licitant en la qual s'especifique que va ser greument danyat pel temporal, tot indicant la referència cadastral.
  • Les dades d'identificació de la persona sol·licitant (nom i cognoms i DNI).
  • La identificació de les persones que residien amb el sol·licitant en l'habitatge (en este cas per a evitar duplicitats).
  • Títol jurídic o document amb valor probatori de residència en l'habitatge afectat.

Forma de presentació

La documentació podrà presentar-se de manera telemàtica o presencial en les oficines de coordinació de la postemergència creades per la Generalitat preferentment en el de la localitat en la qual se situa l'habitatge. Amb tot, la Generalitat ha informat este dimarts a À Punt NTC que de moment, únicament es pot presentar la documentació de manera telemàtica.

També et pot interessar

stats