Transports anuncia vora 130 milions per a connectar el port d’Alacant i el corredor mediterrani
El Ministeri adjudica els treballs per a adaptar les vies del tram entre La Encina i Alacant, que s’unirà al de Xàtiva i València
La connexió entre el port d’Alacant i el corredor mediterrani està una miqueta més a prop, almenys sobre el paper. El Ministeri de Transports ha adjudicat per 129,4 milions d’euros la conversió de les vies a l'ample europeu i electrificació del tram ferroviari comprés entre La Encina i Alacant, un tram que permetrà connectar el port d’Alacant amb el corredor mediterrani i, per tant, possibilitarà unir la ciutat amb la xarxa ferroviària europea, com explicaven des del govern espanyol. Els treballs contemplen la implantació del tercer carril i la preparació de les vies perquè puguen circular tren de fins a 750 metres de longitud.
Este tram s’unirà al que va de La Encina a Xàtiva i al de Xàtiva a València i permetrà donar eixida a les mercaderies des del sud del nostre territori fins a Europa. El ministre Óscar Puente assenyalava que els treballs milloren el tràfic de mercaderies, però també el servei de rodalia, mitjana distància i el futur AVE regional de la Comunitat Valenciana, donat que les vies tindran major capacitat.
Amb estos treballs podran discórrer per les vies trens de distintes amplàries i propulsió elèctrica. Mentrestant, en paral·lel, es realitzarà la connexió ferroportuària, com concreten des del departament de Puente.
Esta actuació es fa en el marc de l'adequació a ample estàndard de la línia convencional entre València, Xàtiva, La Encina i Alacant, que implicarà una millora en els serveis de connexió amb València i Barcelona, que passaran a circular per la línia d'alta velocitat ja existent a Alacant i repercutirà positivament en el futur AVE regional valencià.
Els treballs que s'han adjudicat, i que executarà Adif, són estratègics per la ubicació geogràfica per al desenvolupament del corredor mediterrani en el sud-est de la Comunitat Valenciana, com indiquen fonts de Transports.
El traçat de 75 quilòmetres al qual fan referència les obres que s'han adjudicat parteix de les connexions des del nuc de La Encina fins a l'entrada a l'estació d'Alacant i discorre per les comarques de l’Alt Vinalopó, el Vinalopó Mitjà i l'Alacantí, de manera que connecta Villena, Saix, Elda, Monòver, Novelda, Montfort, Agost, Sant Vicent del Raspeig i Alacant. Es construiran vies d'apartat per a trens de mercaderies de fins a 750 metres en les estacions de Cabdet (Albacete), Saix i Montfort i s'adequarà també la longitud, l'altura i l'amplària d'andanes.