Twitter prohibirà la publicació d'anuncis polítics a partir del 22 de novembre
Hi haurà algunes excepcions, com ara els anuncis per a fomentar el registre de votants.
El fundador i director executiu de Twitter, Jack Dorsey, ha anunciat que l'empresa ha decidit acabar amb la publicació de "propaganda política pagada" en la xarxa social a nivell global. La mesura entrarà en vigor a partir del 22 de novembre i, per tant, no afectarà les eleccions generals que se celebren a Espanya el dia 10.
"Creiem que l'abast del missatge polític ha de guanyar-se, no comprar-se", ha explicat Dorsey en un fil de Twitter. "Un missatge polític guanya difusió quan la gent decideix seguir un compte o retuitejar", ha dit. "Pagar per l'abast força que missatges altament optimitzats arriben a la gent", ha argumentat.
"Influir en vots que afecten la vida de milions de persones"
Segons el fundador de Twitter "si bé la publicitat en Internet és increïblement poderosa i molt efectiva per a anunciants comercials, aquest poder suposa riscos significatius per a la política, en què pot ser usada per a influir en vots que afecten la vida de milions de persones".
"No és creïble que diguem: ‘Estem treballant dur per a evitar que la gent jugue amb els nostres sistemes per a publicar informació enganyosa, però si algú ens paga per a dirigir-se a una persona i forçar que veja la seua propaganda, poden dir el que vulguen’", ha ressaltat.
Per aquestes raons, Twitter permet la publicitat política que facen partits i canditats però sense possibilitat d'augmentar l'abast a través de publicitat pagada.
Qui no s'ha pronunciat sobre aquest tema és Facebook, la xarxa social que actualment permet millor segmentació i, per tant, ho posa més fàcil per a encertar amb el missatge polític.
La política definitiva de Twitter sobre la publicitat política serà publicada el 15 de novembre, incloses algunes excepcions, com ara els anuncis per a fomentar el registre de votants.