Un informe de la Generalitat mostra amb imatges que Mazón va arribar al Cecopi a les 20:28 hores

Les càmeres del Centre de Coordinació d'Emergències situen Salomé Pradas a les 16:56 hores i Vicent Mompó a les 17:45 hores

Un informe de la Generalitat mostra amb imatges que Mazón va arribar al Cecopi a les 20:28 hores
Un informe de la Generalitat mostra amb imatges que Mazón va arribar al Cecopi a les 20:28 hores / EFE

Un informe firmat pel coordinador de Prevenció i Emergències de la Generalitat basat en imatges de les càmeres del sistema de seguretat del Centre de Coordinació d'Emergències, mostra l'arribada del cap del Consell, Carlos Mazón, a les instal·lacions amb seu a l’Eliana a les 20:28 hores del 29 d’octubre.

El mateix Mazón va assegurar dimecres en declaracions davant dels mitjans de comunicació que el dia de la dana —que ha deixat 224 morts i tres persones desaparegudes a la província de València— va arribar al Cecopi a les 20:28 hores, dèsset minuts després que s’enviara l'alerta a la població per les inundacions. L'informe, facilitat a EFE per la Generalitat, inclou captures de pantalla de la càmera de seguretat de l'edifici del Centre d'Emergències, a l'Eliana.

Especifica que este centre “disposa, dins de les mesures de seguretat existents, d'un sistema de videovigilància (CCTV) amb diverses càmeres fixes i mòbils, tant a l'exterior com a l'interior de les dependències” i que consta de dos videogravadores on s'emmagatzemen les imatges en temps real, les 24 hores els 365 dies.

També explica que la sincronització de l'hora de les gravadores no és automàtica, sinó que es fa de manera manual pel personal tècnic responsable. L'última sincronització es va fer amb motiu del canvi d'hora oficial a Espanya la matinada del 26 al 27 d'octubre del 2024, pocs dies abans de la dana, una informació que ja van avançar al jutjat número 3 de Catarroja, que investiga el cas de la dana.

Destaca l'informe que del visionat de les imatges preses per diferents càmeres del sistema de videovigilància del CCE Generalitat, el dia 29 d'octubre del 2024, es constata que Mazón va arribar a les 20:28 hores. El mateix informe, datat el passat dia 18, arreplega l'accés d'altres autoritats, a partir del visionat de les càmeres. En concret, a les 15:53 hores va arribar al Cecopi el director general d'Emergències i Extinció d'Incendis, Alberto Javier Martín Moratilla; a les 16:56 la llavors consellera de Justícia i Interior, Salomé Pradas, i a les 17:45 hores el president de la Diputació de València, Vicent Mompó.

També et pot interessar

stats