Un vol cancel·lat i 23 amb retards: l'impacte de la vaga de Ryanair als aeroports valencians
Els sindicats USO i Sictpla convoquen al llarg de juliol dotze jornades d'aturades que duraran tot el dia, quatre aquesta setmana
Els tripulants de cabina de passatgers (TCP) de Ryanair reprenen aquest dimarts la vaga per a millorar les seues condicions laborals als deu aeroports espanyols en què operen, entre els quals hi ha els d'Alacant-Elx i València.
Fins a la una del migdia hi ha hagut tretze cancel·lacions a tot el país, només una a les terres valencianes, segons els sindicats que han organitzat la vaga, USO i Sictpla. Es tracta d'un avió que enllaçava la capital del Túria amb Londres. També s'han registrat fins a 120 retards als aeroports afectats, onze d'aquests amb origen o destinació València i d'altres dotze a Alacant. Les entitats convocants han denunciat que la companyia irlandesa ha traslladat a València, Barcelona i Màlaga personal de cabina procedent d'altres països, com el Regne Unit o Portugal, per a minimitzar els efectes de la vaga.
En total, hi ha previstes al llarg de juliol dotze jornades amb aturades que s'estendran tot el dia. La nova tanda de parades d'aquesta setmana comença hui mateix fins al divendres 15 de juliol, quatre dies en total. També n'hi haurà del 18 al 21 juliol i del 25 al 28 de juliol. A aquestes jornades s'afegirà la vaga dels tripulants de cabina d'Easyjet, que pararan aquest pròxim cap de setmana i també l'últim del mes, del 29 al 31 de juliol. Al remat, del que resta de mes, només hi haurà un cap de setmana sense vaga als aeroports espanyols.
Les entitats convocants denuncien certes pràctiques de l'aerolínia irlandesa perquè, segons diuen, no adapta els contractes a la legislació espanyola. Ja van celebrar sis jornades de vaga els dies 24, 25, 26 i 30 de juny i 1 i 2 de juliol, amb una durada de 24 hores, per a les deu bases que Ryanair té a Espanya —Madrid, Màlaga, Barcelona, Alacant, Sevilla, Palma, València, Girona, Santiago de Compostel·la i Eivissa.
Ryanair és la companyia que més passatgers transporta en el mercat espanyol. Per això, a pesar dels serveis mínims —que el Ministeri de Transports va establir en el 100%—, aquestes sis aturades provocaren la supressió de 215 vols amb origen o destinació Espanya i retards en 1.225 més.
Després d'aquests dies de vaga USO i Sictpla continuen reclamant a l'aerolínia un canvi d'actitud i que reprenga la negociació d'un conveni col·lectiu que reculla unes condicions laborals dignes i ajustades a la legislació espanyola per a la plantilla.