Vox demana que la votació a les Corts sobre la dimissió de Mazón per la dana siga secreta
El partit de José María Llanos argumenta que el mètode plantejat per Compromís, en veu alta i per nomenament públic, "dilataria en excés el ple"
Vox no vol que es faça públic el sentit del vot dels diputats i diputades en la moció presentada a les Corts per Compromís per a exigir la dimissió del president de la Generalitat, Carlos Mazón, per la gestió de la dana. El grup parlamentari ha presentat este dimecres a la mesa del parlament autonòmic, l'òrgan que el governa i està presidit per Llanos Massó (Vox), un escrit en què sol·liciten que la votació que comporta esta proposició no de llei (PNL) —que no és vinculant— siga secreta i no en veu alta per nomenament públic, com preveu el text original.
Segons la petició registrada pel síndic de Vox, José María Llanos, la votació pública cridant cada diputat pel nom que ha reclamat Compromís "dilataria en excés el desenvolupament del ple". Per això, consideren que "procedeix" una votació secreta per procediment electrònic en el qual s'ometa la identitat dels votants, en "compliment estricte" del reglament de les Corts, han argumentat.
Entrevistat este dimarts en Les notícies del matí de la ràdio d'À Punt, Llanos no va voler confirmar què votaria, tot i que va donar a entendre que podria ser un no. I va aprofitar per a carregar contra el partit promotor de la moció i el seu portaveu parlamentari, Joan Baldoví, a qui va acusar de "fer circ" al Parlament en lloc de presentar propostes "serioses" per a la recuperació social i econòmica. "Des de Vox hem decidit que el senyor Baldoví no tindrà la foto", ha dit hui als corredors de l'hemicicle, om també ha negat que en el seu grup tinguen "por" o "vergonya" per votar esta iniciativa i que la petició perquè siga secret el procediment canvie "en absolut" el posicionament dels seus tretze diputats.
Tot apunta que la mesa, governada precisament per la majoria de Vox i el PP, acceptarà la petició del vot secret. Fonts jurídiques de la cambra autonòmica han explicat que, davant de la col·lisió de dos peticions de vot contradictòries, preval sempre la que garanteix el grau més elevat de secret. La petició de Vox demana, a més, que isca solament el resultat total de la votació, de manera que les pantalles de la cambra mostraran únicament el posicionament a favor o en contra de cadascun dels quatre grups parlamentaris.
Baldoví, per la seua banda, ha contraatacat preguntant-se "què tem Vox per a no voler dir de manera pública què pensa sobre la dimissió de Mazón", i els ha retret que un partit que es reivindica com a "valent" use "esta argúcia absurda del reglament per a no donar la cara". "Em sembla que l'única cosa que demostren és que són profundament covards", ha manifestat.
La portaveu adjunta del PP, Laura Chulià, ha afirmat que no els preocupa la votació de la iniciativa, però ha indicat que si tan convençut està Compromís que la dimissió de Mazón és la solució, existeixen una altra classe d'instruments arreplegats en el mateix reglament de les Corts que podrien haver utilitzat.
I el síndic socialista, José Muñoz, ha avançat que votaran a favor que Mazón abandone el càrrec de president de la Generalitat perquè és "un ionqui de la mentida des del 29 d'octubre", alhora que ha acusat Vox d'haver-se convertit en un "aliat addicional" del mandatari.