Directes
Ara en la televisió
À PUNT NOTÍCIES NIT
Ara en la ràdio
CADENA DE VALOR (reemissió)

Més de 100.000 persones continuen sense subministrament elèctric ni línia telefònica

Sense llum i sense cobertura: l'altre aïllament de la DANA

Un home parla per telèfon en una de les zones de València afectades després de les intenses pluges / Agència EFE

L'angoixa de les conseqüències de la DANA és més evident quan no hi ha accés als serveis bàsics i és impossible comunicar-se amb altres persones. És el cas de molts dels afectats pel temporal que, després de les inundacions, estan sense subministrament elèctric i sense cobertura mòbil.

Iberdrola, i-DE ha indicat que uns 155.000 clients s'han quedat sense llum, encara que la distribuïdora de la companyia elèctrica ha reparat el subministrament a més de 42.000 afectats a la província de València i insisteix que continuarà fent-ho a mesura que els operaris puguen entrar en les instal·lacions.

Sense línia telefònica

Moltes d'estes persones també estan sense cobertura o amb molt poca xarxa, i això complica la comunicació dels habitants dels municipis afectats amb la resta del territori. Segons una estimació del grup Telefónica, este dimecres de vesprada encara hi ha al voltant de 115.000 clients que no tenen línia mòbil ni connexió a casa.

"La nostra prioritat en estos moments és restablir el servei de l'112 de Xiva al 100%", ens assegura Enrique Blasco, responsable de xarxes i sistemes de Telefónica, que espera tindre la incidència resolta este mateix dimecres.

Al mateix temps, tracten de recuperar la connexió de les llars afectades. "Depenem de les forces de seguretat perquè els nostres tècnics puguen accedir al punt on s'han de fer les reparacions oportunes", diu Blasco, que estima que d'ací a 48 hores es puga tindre una situació regularitzada.

Per a les dades mòbils, assenyala, encara tardaran uns dies més a donar una solució, perquè és més complex tècnicament.

DANA 2024