Més de 36.000 joves han demanat el Bo Cultural Jove a la Comunitat Valenciana, 5.000 més que en l'edició anterior

Una vegada activat, les persones beneficiàries tenen un any des de la data de la concessió per a gastar els 400 euros

El govern espanyol ofreix 400 euros als joves per a gastar en productes o serveis culturals
El govern espanyol ofreix 400 euros als joves per a gastar en productes o serveis culturals / À Punt NTC

A la Comunitat Valenciana 36.861 joves que compleixen els 18 anys en 2023 han demanat el Bo Cultural Jove en la seua segona edició, un 67,34% de tota la població jove, segons ha informat aquest dijous el Ministeri de Cultura —impulsor de la mesura— en un comunicat.  Així, enguany es beneficiaran de l’ajuda 5.088 joves valencians més que en l’any anterior, un 16,01%. Entre les dues edicions del bo, són 68.634 les persones que poden gaudir d'una ajuda de 400 euros per a invertir en productes culturals.

En tot Espanya 326.579 joves nascuts en 2005 han sol·licitat el Bo Cultural Jove, dos de cada tres. Se'n beneficien 48.985 persones més que en l'edició anterior, que va ascendir a 277.594. La suma de les dues primeres edicions ja sobrepassa els 600.000 joves.

Segons la nota de premsa de cultura, cada sol·licitud és revisada i sotmesa a un procés de control individualitzat de subvencions de l'Administració General de l'Estat, per això la xifra final podria patir alguna variació.

Correus, entitat encarregada del suport bancari del Bo Cultural Jove, ja va iniciar el 14 de setembre l'enviament de les targetes virtuals i físiques als joves beneficiaris. Des d'eixe moment, les targetes s'estan emetent de manera progressiva fins a aconseguir el total de bons concedits.

Una vegada activat el bo, els beneficiaris tenen un any per a fer ús de la targeta des de la data de concessió, i poden fer seguiment del saldo i del temps que els queda per gaudir de l’ajuda a través de l'aplicació i del web del Bo Cultural Jove.

Els 400 euros de l’ajuda es divideixen en: 100 per a productes físics, per exemple, llibres, premsa o discos; uns altres 100 per a productes digitals: premsa digital, pòdcasts o videojocs en línia; i els 200 restants són per a les arts escèniques: teatre, òpera, cinema, dansa, o museus.

Els objectius de la iniciativa, consolidada pel govern de coalició en els pressupostos generals de l'Estat, és promoure la fidelització dels joves com a públic i consumidor cultural, i així oferir un suport addicional al sector cultural perquè puga recuperar-se. De fet, en aquesta segona edició, es veuria beneficiat amb ingressos addicionals per valor de 130 milions d'euros. En aquesta iniciativa participen més de 3.000 empreses espanyoles i 315 valencianes. El termini de sol·licitud d'empreses i entitats culturals continua obert.

També et pot interessar

stats