Directes
Ara en la televisió
À PUNT NOTÍCIES MIGDIA

À Punt bat rècord d’audiència amb un 4% i iguala els registres de Canal 9

Vora 700.000 valencians van seguir les emissions de la televisió pública, que registra fins al 7,3% dels espectadors de la franja del migdia

La televisió pública es consolida com una alternativa de les cadenes generalistes.

Els espectadors continuen revalidant la seua confiança en la televisió pública valenciana. À Punt ha assolit el rècord històric de quota de pantalla, amb un 4%, durant el mes de maig i iguala els registres de Canal 9. Això significa que vora 700.000 valencians i valencianes han seguit les emissions de la cadena pública. Per hores, la franja del migdia ha marcat un nou rècord en registrar un 7,3% de share, per davant de Cuatro i igualant a La Sexta. 

Les dades d’audiència del mes de maig evidencien que À Punt es consolida com a primera alternativa a les cadenes generalistes i supera, amb una notable diferència, totes les cadenes de la TDT (La 2: 3,1%; Trece: 3%; FDF: 2,8%; Nova: 2,8%; Energy: 2,4%), segons dades de Kantar. 

Aquest nou rècord de la televisió pública s’ha registrat en un mes, maig, en què el consum de televisió ha començat a reduir-se, per la proximitat de l’època estival i el bon oratge i per l’alçament de les restriccions de la mobilitat.

Evolució de l'audiència d'À Punt | Font: Kantar

El 4% de quota de pantalla del mes de maig ha superat la del mateix mes de l’any passat, durant el confinament, quan es va registrar un 3,1%. Però no ha sigut l'única fita d’audiència que s’ha superat, la proporció d’espectadors que ha escollit À Punt el maig també ha sigut significativament superior a la del mes de desembre passat, atés que la televisió pública va tancar l’any amb un 3,8% de quota de pantalla.  

Atenent als dies amb més acollida entre la ciutadania, el millor registre va ser el del 18 de maig, quan es va arribar a un 5% de quota. Aquest dia, l’NTC migdia va aconseguir un 14,6% de quota, és a dir, 284.000 valencians van veure algun moment l’informatiu.

També en el cas d’aquest informatiu, l’NTC Migdia anota el seu millor registre mensual des del gener i tanca el maig amb un 10,3% de mitjana. L’Oratge és un dels espais que reuneix més espectadors i va obtindre el màxim mensual el 6 de maig, amb una quota del 12,2%. Aquesta bona acollida de l’espai de L’Oratge contribueix a l’èxit de la franja de sobretaula, com també ho fa el concurs Atrapa’m si pots, que presenta Eugeni Alemany i que anota un màxim de 7,5% de quota d’audiència el 19 de maig.

El mes de maig també ha permés À Punt consolidar-se en l’horari nocturn, de “prime time”. Durant aquest temps, l’emissió més vista correspon al nové episodi d’aquesta temporada de la sèrie L’Alqueria Blanca, emés el 16 de maig, que va aconseguir un 9,3% de quota i van veure en algun moment 277.000 persones. Prop d’un milió d’espectadors han seguit, durant tota la temporada, la ficció que està disponible en el web d’À Punt Mèdia. 

Bona acollida en l'horari de 'prime time'

En posicions destacades de les emissions més vistes al maig, figura també una estrena: la del programa de periodisme d’investigació, Zoom. El públic valencià l’ha rebut amb gran interés. L’emissió del dia 24 va registrar un 6,9% de share en horari de màxima audiència del dilluns i entra en la llista d’emissions més vistes. Assoleix una mitjana de 5,9% de quota de pantalla.

Quant a la franja vespertina, el programa Bona vesprada, que presenten Màxim Huerta i Maria Fuster, tanca el mes de maig amb una mitjana de 4,5% de quota, una xifra rècord des del mes de gener. Cada dia, al voltant de 220.000 espectadors el veuen. L’emissió del Bona vesprada més vista va ser la del dia 26, quan va reunir el 6% de l’audiència i va arribar a 266.000 persones.

Per la seua part, el programa L’hora fosca es consolida la nit de dimarts i atrau prop de 200.000 espectadors en cada emissió. D’altra banda, Escola d’infermeria, La bomba Carraixet, Crònica mèdica, TàP Zàping, No tenim trellat, Crims i El meu lloc al món completen la llista dels programes més vistos.

Quant als espectadors més joves, també segueixen aportant la seua confiança en escollir espais com La Colla Sapiens i La Colla Challenge, amb un 14,6% i 13,7% de quota al matí dels dissabtes, respectivament.

També et pot interessar