Adif adjudica per 443 milions les obres del canal d'accés i l'estació de l'AVE a València
La previsió és que les obres que inclouen el soterrament de les vies del tren que actualment divideixen els barris del sud de la ciutat de València comencen durant el primer trimestre del 2023
Adif Alta Velocitat (Adif AV) ha adjudicat les obres de culminació del canal d'accés i la remodelació integral de l'estació de València Joaquim Sorolla, per un import de 443,4 milions d'euros. El projecte contempla el soterrament de totes les vies d'accés a les estacions de València Nord i València Joaquim Sorolla, així com una transformació de la segona terminal, que inclou l'ampliació del seu aparcament.
Així ho ha anunciat aquest dimecres la ministra de Transport, Raquel Sánchez, de visita a València. Tal com consta en la resolució, el termini d'execució de les obres serà de 60 mesos i el pressupost ascendeix a un total de 443.392.983,70 euros amb IVA. Les obres s'han adjudicat finalment a l'UTE Dragados, SA (45% de la licitació), Rover Infraestructures SA (20%), Rover Rail SA (20%) i Tecsa Empresa Constructora, SA (15%), en considerar Adif Alta Velocitat la seua és "l'oferta amb millor relació qualitat-preu".
Adif Alta Velocitat va licitar el passat 2 d'agost les obres del projecte de construcció amb un pressupost estimat de 453,7 milions d'euros, cinc dies després que la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, el president de la Generalitat, Ximo Puig, i l'alcalde de València, Joan Ribó, subscrigueren el conveni del canal amb una inversió de 550 milions d'euros per a huit actuacions, que permetrà "materialitzar la metamorfosi urbana" de la ciutat i "impulsar el corredor mediterrani", segons van indicar. La previsió és que les obres comencen en el primer trimestre de 2023.
La vicealcaldessa de València, Sandra Gómez, ha manifestat que l'adjudicació del canal d'accés ferroviari és "una gran notícia per a la ciutat" per a acabar 2022.
Les obres del canal d'accés sud, compromeses des del 2003, suposaran no només canvis urbanístics i una millora dels barris més pròxims sinó també una espenta important per a les connexions del corredor mediterrani.