Directes
Ara en la televisió
ESPECIAL INFORMATIU
Ara en la ràdio
LES NOTÍCIES DE LA NIT

Adif iniciarà este dilluns l'avaluació de danys en les línies de Rodalia de València C1, C2 i C3

En diversos punts de la xarxa s'estan concentrant els mitjans necessaris per a iniciar les reparacions, amb un reforç de personal i maquinària per a retirar vehicles i fang de les línies i estacions

Treballs en les línies de Rodalia / Europa Press

Adif iniciarà este dilluns l'avaluació operativa de danys en les línies de Rodalia de València C1, C2 i C3, afectades per la DANA, on es continua avançant en treballs de neteja i en la inspecció visual de cada subsistema ferroviari afectat, tasques fonamentals per a avaluar-ne l'estat i escometre les obres de reconstrucció.

En diversos punts de la xarxa s'estan concentrant els mitjans necessaris per a iniciar les reparacions, amb un reforç de personal i maquinària de Tragsa per a la retirada de vehicles, materials i fang de les línies i estacions. Es treballa en coordinació amb la Unitat Militar d'Emergències i la Guàrdia Civil, segons informa el Ministeri de Transports.

València-Silla (tram comú C1 i C2)

En concret, entre València i Silla (tram comú C1 i C2) s'avança en la retirada de vehicles i obstacles i en la inspecció de l'estat de les infraestructures entorn de l'estació d'Alfafar i trajectes col·laterals (Sant Lluís i Albal-Catarroja).

La zona del pas a nivell la nit de l'1 de novembre va quedar buida d'automòbils i està previst iniciar els treballs de reparació des de València cap a Alfafar i Silla.

Línia de Silla-Alzira (C2)

En la línia de Silla-Alzira (C2) s'han recuperat totes les instal·lacions de seguretat en les estacions d'Alzira, Algemesí i Silla i s'han regulat els aparells de via. Es farà el primer abocament de grava (balast) i l'accés de maquinària pesant de via en el trajecte de l'estació d'Alzira amb Algemesí.

Entre Algemesí i Benifaió s'ha inspeccionat el trajecte, no s'hi aprecien danys i, igual que en l'estació de Benifaió, els accessos per carretera són molt complicats. Es continuen inspeccionant les vies entre Benifaió i Algemesí i retirant vehicles, materials i fang.

Línia València-Bunyol (C3)

En la línia València-Bunyol (C3), entre Aldaia i Loriguilla s'estan retirant obstacles al voltant de l'estació d'Aldaia, entre els quals més de 80 vehicles. S'ha netejat el trajecte Xirivella-Aldaia i s'ha continuat cap a Loriguilla.

Entre Loriguilla, Xest i Xiva continuen els treballs de neteja i inspecció, mentre que entre Xiva i Bunyol hi ha danys de consideració en un quilòmetre. En tota esta zona, a més de la via, molts trams estan en esquelet i hi ha afecció en talussos, murs i passarel·les.

Respecte a l'electrificació de la C3, es prioritza la finalització la redacció del projecte i es licitarà, segons Transports, "al més prompte possible". L'objectiu és instal·lar catenàries, subestacions de tracció i les escomeses en els quasi 45 quilòmetres de via.

A més, hi ha dificultats d'accés en el tram Bunyol-Utiel i està habilitada la circulació en les línies C6 i C5, amb limitacions per a facilitar la mobilitat imprescindible.

La línia València-Castelló-Tarragona i la de Terol, plenament operatives

Després dels reconeixements realitzats dissabte, la línia València-Castelló-Tarragona i la de Terol estan "plenament operatives". El primer tren en direcció a Osca ix a les 9:35 hores des de València Nord amb tres freqüències per sentit. Des de Vinaròs ix el primer tren a les 8:15 hores amb cinc freqüències per sentit.

Alta velocitat Madrid-València

Quant a la recuperació i reparació de la línia d'alta velocitat Madrid-València, hi ha mitjans disponibles per a treballar a tres torns, dia i nit, i s'avança en els treballs de reconstrucció.

En el túnel de Xiva s'ha completat el desplegament dels mitjans necessaris per a la reparació de la via i el túnel. Està previst finalitzar els treballs per a alçar la via i ja s'ha començat amb la neteja de balast. El pas següent és començar a reconstruir la plataforma a partir de dilluns.

En la boca 2 del costat de València els treballs estan més avançats: s'ha finalitzat l'alçament de via per parelles i es prepara ja l'esplanada. En la boca 1 del costat de Madrid, l'alçament de via també s'ha avançat.

En el túnel de Torrent, els treballs de bombament per a traure l'aigua avancen satisfactòriament i estan prop d'acabar, encara que "queda molta faena de neteja".

Situació de les carreteres

Entre les carreteres estatals afectades, ja estan habilitats tots els carrils en la V-30, la V-31, l'A-3 i de la A-7 al nord de la A-3.

El personal de direcció general de Carreteres i de les empreses subcontractades treballa dia i nit per a buidar i reparar "com més prompte millor" les carreteres danyades per les devastadores pluges. S'han habilitat d'urgència 25 milions d'euros per a estes primeres actuacions en les carreteres més danyades: A-7, N-330 i N-322.

DANA 2024