Adif iniciarà este dilluns l'avaluació de danys en les línies de Rodalia de València C1, C2 i C3

En diversos punts de la xarxa s'estan concentrant els mitjans necessaris per a iniciar les reparacions, amb un reforç de personal i maquinària per a retirar vehicles i fang de les línies i estacions

Treballs en les línies de Rodalia
Treballs en les línies de Rodalia / Europa Press

Adif iniciarà este dilluns l'avaluació operativa de danys en les línies de Rodalia de València C1, C2 i C3, afectades per la DANA, on es continua avançant en treballs de neteja i en la inspecció visual de cada subsistema ferroviari afectat, tasques fonamentals per a avaluar-ne l'estat i escometre les obres de reconstrucció.

En diversos punts de la xarxa s'estan concentrant els mitjans necessaris per a iniciar les reparacions, amb un reforç de personal i maquinària de Tragsa per a la retirada de vehicles, materials i fang de les línies i estacions. Es treballa en coordinació amb la Unitat Militar d'Emergències i la Guàrdia Civil, segons informa el Ministeri de Transports.

València-Silla (tram comú C1 i C2)

En concret, entre València i Silla (tram comú C1 i C2) s'avança en la retirada de vehicles i obstacles i en la inspecció de l'estat de les infraestructures entorn de l'estació d'Alfafar i trajectes col·laterals (Sant Lluís i Albal-Catarroja).

La zona del pas a nivell la nit de l'1 de novembre va quedar buida d'automòbils i està previst iniciar els treballs de reparació des de València cap a Alfafar i Silla.

Línia de Silla-Alzira (C2)

En la línia de Silla-Alzira (C2) s'han recuperat totes les instal·lacions de seguretat en les estacions d'Alzira, Algemesí i Silla i s'han regulat els aparells de via. Es farà el primer abocament de grava (balast) i l'accés de maquinària pesant de via en el trajecte de l'estació d'Alzira amb Algemesí.

Entre Algemesí i Benifaió s'ha inspeccionat el trajecte, no s'hi aprecien danys i, igual que en l'estació de Benifaió, els accessos per carretera són molt complicats. Es continuen inspeccionant les vies entre Benifaió i Algemesí i retirant vehicles, materials i fang.

Línia València-Bunyol (C3)

En la línia València-Bunyol (C3), entre Aldaia i Loriguilla s'estan retirant obstacles al voltant de l'estació d'Aldaia, entre els quals més de 80 vehicles. S'ha netejat el trajecte Xirivella-Aldaia i s'ha continuat cap a Loriguilla.

Entre Loriguilla, Xest i Xiva continuen els treballs de neteja i inspecció, mentre que entre Xiva i Bunyol hi ha danys de consideració en un quilòmetre. En tota esta zona, a més de la via, molts trams estan en esquelet i hi ha afecció en talussos, murs i passarel·les.

Respecte a l'electrificació de la C3, es prioritza la finalització la redacció del projecte i es licitarà, segons Transports, "al més prompte possible". L'objectiu és instal·lar catenàries, subestacions de tracció i les escomeses en els quasi 45 quilòmetres de via.

A més, hi ha dificultats d'accés en el tram Bunyol-Utiel i està habilitada la circulació en les línies C6 i C5, amb limitacions per a facilitar la mobilitat imprescindible.

La línia València-Castelló-Tarragona i la de Terol, plenament operatives

Després dels reconeixements realitzats dissabte, la línia València-Castelló-Tarragona i la de Terol estan "plenament operatives". El primer tren en direcció a Osca ix a les 9:35 hores des de València Nord amb tres freqüències per sentit. Des de Vinaròs ix el primer tren a les 8:15 hores amb cinc freqüències per sentit.

Alta velocitat Madrid-València

Quant a la recuperació i reparació de la línia d'alta velocitat Madrid-València, hi ha mitjans disponibles per a treballar a tres torns, dia i nit, i s'avança en els treballs de reconstrucció.

En el túnel de Xiva s'ha completat el desplegament dels mitjans necessaris per a la reparació de la via i el túnel. Està previst finalitzar els treballs per a alçar la via i ja s'ha començat amb la neteja de balast. El pas següent és començar a reconstruir la plataforma a partir de dilluns.

En la boca 2 del costat de València els treballs estan més avançats: s'ha finalitzat l'alçament de via per parelles i es prepara ja l'esplanada. En la boca 1 del costat de Madrid, l'alçament de via també s'ha avançat.

En el túnel de Torrent, els treballs de bombament per a traure l'aigua avancen satisfactòriament i estan prop d'acabar, encara que "queda molta faena de neteja".

Situació de les carreteres

Entre les carreteres estatals afectades, ja estan habilitats tots els carrils en la V-30, la V-31, l'A-3 i de la A-7 al nord de la A-3.

El personal de direcció general de Carreteres i de les empreses subcontractades treballa dia i nit per a buidar i reparar "com més prompte millor" les carreteres danyades per les devastadores pluges. S'han habilitat d'urgència 25 milions d'euros per a estes primeres actuacions en les carreteres més danyades: A-7, N-330 i N-322.

També et pot interessar

stats