L'Aemet denuncia davant de la Fiscalia la filtració d'un àudio d'Emergències del 29-O
L'agència estatal porta al ministeri públic la conversa entre una meteoròloga i una tècnica de l'112 el dia de la dana que va ser difosa per l'equip de Mazón per si fora constitutiu de delicte
L'Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) ha denunciat davant de la Fiscalia de València la filtració d'un àudio d'Emergències entre una meteoròloga i una tècnica de l'112 del dia de la dana, segons han confirmat fonts del Ministeri per a la Transició Ecològica (Miteco). Segons l'escrit, citat per EFE a través d'una informació d'elDiario.es, l'organisme dependent del departament que encapçala Sara Aagesen ha portat al ministeri públic l'àudio distribuït per l'equip del president de la Generalitat, Carlos Mazón, per si fora constitutiu de delicte. Els acusen d'haver filtrat i manipulat el tall, ja que estava editat amb la idea de donar a entendre que l'Aemet no donava informació fidedigna del que ja passava en diversos municipis de la província de València i del que estava per vindre. El text precisa, en tot cas, que la informació sobre la conversa entre les dos treballadores considera "de caràcter reservat, amb la finalitat estricta de gestionar l'emergència esdevinguda, i amb difusió restringida".
La presidenta de l'Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), María José Rallo del Olmo, va cursar denúncia davant de la de Fiscalia de la Comunitat Valenciana el divendres, 14 de març, per la filtració d'un àudio d'una conversa que va tindre lloc durant el matí del 29 d'octubre, dia de la fatídica dana. La denúncia posa de manifest "l'ús per part de mitjans de comunicació de la gravació de la conversa entre una funcionària predictora d'esta agència i una tècnica del centre de gestió d'emergències 112 de la Comunitat Valenciana".
"De conformitat amb el que es preveu en l'article 53 de la Llei 13/2010, de 23 de novembre, sobre el registre i accés a la informació de 112 Comunitat Valenciana", tota la informació relativa a la gestió d'un incident d'emergència gestionat per l'112 "es posarà a la disposició de tots els serveis essencials involucrats". "Acabada la gestió de l'incident d'emergència, únicament es facilitarà esta informació a sol·licitud de l'autoritat judicial", resa el text legal.
Esta norma afig, segons l'escrit, que "les gravacions i registres dels incidents gestionats per l'112 Comunitat Valenciana han de ser custodiades durant un període màxim de dos anys, excepte instrucció distinta de l'autoritat judicial".
La denúncia sosté que la conversa víctima de la filtració "es va produir en el context d'una gestió d'una emergència i, per tant, queda emparada pel que es preveu en l'art. 53.3. És una informació de caràcter reservat, amb la finalitat estricta de gestionar l'emergència esdevinguda i la difusió queda restringida en els termes de la llei esmentada".