Directes
Ara en la televisió
ATRAPA'M SI POTS
Ara en la ràdio
LÍNIA DE FONS (reemissió)

Aena posa en marxa l'ampliació de l'Aeroport d'Alacant-Elx

El PP ha retret al govern central que invertisca 1.700 milions en l'ampliació i tercera pista del Prat mentre "ofega" el creixement de l'aeroport d'Alacant-Elx

Aeroport d'Alacant-Elx / Europa Press

El Ministeri de Transports ha anunciat este divendres que s'ha posat ja en marxa el projecte d'adequació de l'Aeroport d'Alacant-Elx , com ja va avançar l'abril del 2024, "amb l'objectiu d'atendre la demanda futura de trànsit, millorar la qualitat del servei al passatger i guanyar eficiència en l'operativa", segons ha indicat Aena en un comunicat.

En concret, servirà per a definir totes les obres necessàries per a remodelar el recinte aeroportuari, incloent-hi l'edifici terminal, la plataforma d'estacionament d'aeronaus, els nous espais comercials, les obres en vials, accessos i urbanització, àrea de càrrega i una nova terminal d'aviació general.

Només la redacció del projecte implica un import de licitació de 19.875.000 euros. Les actuacions corresponents a este expedient s'inclouran en la proposta de DORA III (2027-2031), segons ha informat el gestor aeroportuari.

Nous controls fronterers i nova tecnologia de seguretat

Aena vol millorar la gestió de la futura demanda de trànsit de Schengen, "amb un control de fronteres centralitzat, que s'adapta als nous requisits de la normativa de la Unió Europea, i amb noves portes de contacte per a esta mena de trànsit", segons ha indicat l'entitat, que permeten "donar una bona qualitat de servei als passatgers i a les aerolínies".

La instal·lació incorporarà tecnologia d'última generació a les línies d'inspecció, com una maquinària específica per a les safates que transporten l'equipatge de mà al control de seguretat, i un sistema de control específic per a aparells electrònics i líquids autoritzats dins de l'equipatge de mà.

Davant d'este anunci, la delegada del govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha subratllat que l'executiu central "torna a complir amb Alacant" i ha destacat, entre altres, la millora de la connectivitat de la província i el compromís del govern d'Espanya amb el creixement econòmic".

El PP acusa el govern central de “menysprear” els il·licitans i alacantins

Per part seua, el president de la Diputació d'Alacant, Toni Pérez, ha defensat que l'aeroport "necessita ja una segona pista", després de tancar un any "rècord" en passatgers amb més de díhuit milions, en lloc d'apostar per "pegats que tapen la falta d'inversió del govern central". A més, ha dit que "qualsevol aeroport internacional amb les nostres característiques ja té una segona pista", i ha lamentat que no hi haja una connexió ferroviària que unisca l'aeroport amb Alacant o Elx", ha asseverat.

Ha retret al president del govern, Pedro Sánchez, que invertisca 1.700 milions en l'ampliació i tercera pista del Prat i ha lamentat que la falta de projectes "ofega" el creixement de l'aeroport d'Alacant-Elx i, per tant, d'una de les nostres principals indústries". Per això, ha exigit "igualtat de tracte i igualtat inversora per a una província que fa massa temps que és l'última en finançament del govern central".

L'alcalde d'Elx, Pablo Ruz Villanueva, del Partit Popular, també ha acusat el govern central de “menysprear” els il·licitans i els alacantins per oferir-los "engrunes", en les seues paraules. Igual que el president de la Diputació d'Alacant, ha comparat les inversions de l'aeroport del Prat amb les que rebrà l'aeroport Alacant-Elx. "Siguem seriosos: el quart aeroport de la península Ibèrica, el cinquè d'Espanya, mereix una inversió que de veritat estiga a l'altura", ha dit. Senyor Sánchez, canvie d'estratègia amb nosaltres: este menyspreu, una vegada més, ens pareix inadmissible", ha afegit.

Les obres a l'aeroport de València, també en marxa

Aena també continua avançant en el disseny del projecte per a l'Aeroport de València. Les inversions associades als edificis terminals es debatran, a proposta d'Aena, en el procés de consultes preceptiu amb les línies aèries, un procediment reglat per la Llei 18 de l'any 2014 en el qual intervenen, entre altres, la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència i la Direcció General d'Aviació Civil.

Una vegada proposades als usuaris, es posaran en comú amb el Comité de Coordinació Aeroportuària de la regió, en el qual participen representants del govern de la Generalitat, així com altres administracions nacionals i locals, i dels sectors econòmic i social de la regió.

el Baix Vinalopó l’Alacantí Mobilitat

També et pot interessar