Directes
Ara en la televisió
LA VIA VERDA

La línia 10 de Metrovalència unirà el centre amb els barris del nord de la ciutat

El canó de vianants que unirà les estacions de Xàtiva i el carrer Alacant no estarà enllestit fins a març de 2025

Catalá i Pradas (esquerra), contemplen el mapa amb la planificació de les futures línies i el canó subterrani entre les parades de Xàtiva i Alacant / Ajuntament de València

L'Ajuntament de València i la Conselleria d'Infraestructures treballen conjuntament per a ampliar la xarxa de Metrovalència. La prioritat ara mateix és estendre la línia 10, estrenada fa a penes dos anys i que connecta el centre de la ciutat amb Natzaret, perquè arribe fins al Mercat Central —on ja hi ha una estació acabada i sense usar—, i els barris dels Orriols, Torrefiel, Benicalap i Ciutat Fallera. Aquest traçat, de fet, era el que estava contemplat en l'antic projecte de la línia T2, que es va quedar paralitzat amb les obres a mitges per falta de pressupost i que després el Botànic va rebatejar com l'L10.

L'anunci l'ha fet l'alcaldessa, María José Catalá, durant una visita a les obres del túnel per als vianants que unirà les parades de metro del carrer Xàtiva i del carrer Alacant, on comença l'L10, perquè siga possible fer el transbord sense eixir al carrer. Aquesta infraestructura, segons la previsió que ha donat a conéixer aquest dilluns, no estarà operativa fins a l'any que ve, en març de 2025.

Catalá ha visitat els treballs acompanyada de la consellera d'Infraestructures, Salomé Pradas, i juntes han presentat el nou pla d'expansió de la xarxa de Metrovalència 2023-2030 per a la ciutat. A més de completar la línia 10 perquè arribe a la part nord-est de València, es contempla desenvolupar dues línies més. D'una banda, l'11, que unirà la façana marítima amb el centre i discorrerà per l'avinguda del Port. D'altra, la 12 per a connectar amb la nova Fe i el barri de Malilla.

Obres al carrer Alacant, al costat de l'estació del Nord / Ajuntament de València

El programa de Ferrocarrils de la Generalitat (FGV) per als pròxims anys inclou també la construcció de tres grans intercanviadors metropolitans a Empalme, València-Sud i Sant Isidre.

L'alcaldessa ha defensat l'ampliació de la línia 10 d'acord amb el plantejament original: "Limitar-la va ser una mala solució, un error, i gràcies a les obres dels últims mesos hem pogut reconduir tots els projectes d'FGV". Segons ha dit, el traçat donarà servei a 200.000 veïns i veïnes dels Orriols, Torrefiel, Benicalap i Ciutat Fallera.

La inversió prevista en l'expansió de Metrovalència supera els 22 milions d'euros. Quan les obres hagen conclòs, ha informat l'Ajuntament en un comunicat, serà possible "una connexió ràpida i fluida dels viatgers de les línies 3, 5 i 9 del metro, que podran realitzar transbord amb la línia 10 del tramvia". Catalá ha ressaltat l'"estratègia conjunta" entre les administracions municipal i autonòmica i ha agraït la implicació de la consellera Pradas "en aquest projecte tan important per al futur de València".

Finalment, pel que fa a les molèsties que puguen ocasionar de cara a les Falles les obres que actualment hi ha al voltant de l'estació del Nord, Catalá i la consellera Pradas han avançat que durant aquestes dates està previst obrir al públic la zona afectada per a facilitar l'accés de veïnat i visitants. Així, del 8 al 19 de març es podrà accedir a la plaça de bous des del carrer d'Alacant, i a l'estació de tren també per l'accés principal al carrer Xàtiva. Al seu torn, es buidarà el pas al llarg del carrer Alacant.

València Mobilitat

També et pot interessar