Directes
Ara en la televisió
A LA SACA

Ajuntaments i comerços de l’Horta veuen amb recel l’ampliació de la pista de Silla

La derivació del trànsit cap als pobles, el col·lapse de la zona comercial o el risc d’inundació són algunes de les objeccions cap al projecte d’ampliació de la via. 

Imatge de les proximitats de la pista de Silla, que es converteix en un embús en hores punta
Pau Ivars
02 d'abril 2021 - 15:05

L'ampliació de la pista de Silla, la V-31, un dels principals accessos a la ciutat de València i que acumula importants embussos pràcticament a diari, repercutirà negativament en el medi ambient, però també tindrà efectes econòmics nocius per a les empreses que operen en la zona. Almenys així ho conclou un estudi que ha unit ajuntaments i empresaris per a demanar al Ministeri de Transport que modifique el projecte que té previst per a eixamplar aquesta artèria d’entrada a la capital. 

No és estrany trobar retencions a la V-31. Són habituals les col·lisions posteriors i les cues en hores punta. El Ministeri proposa incorporar a l’autovia les dues vies de servei per les quals actualment s’accedeix a la zona comercial i a algunes poblacions de l’Horta.  

Amb aquesta alternativa, es descongestionaria aquest accés a València, però això implica la reducció d'accessos a la zona comercial de Sedaví i Alfafar, circumstància que posaria fi a molts llocs de treball. 

Si es du a terme el projecte com està previst, l’alcalde d’Alfafar, Juan Ramón Adsuara, tem que el trànsit que actualment passa per la pista de Silla travesse els pobles. 

Milers de vehicles col·lapsarien cada cap de setmana la zona comercialAntonio Martí - Representant del centre comercial MN4

La qüestió del trànsit també preocupa Antonio Martí, representant del centre comercial MN4. “Milers de vehicles col·lapsarien cada cap de setmana la zona comercial”, adverteix. Des del punt de vista de l’empresariat, aquesta dificultat pot espantar la clientela. “La zona comercial d’Alfafar i Sedaví és de les més importants de València i quedaria completament anul·lada i d’esquena a la pista de Silla”, apunta Antonio Martí. 

Per això, han encarregat un estudi que calcule l'increment de contaminació que generaria l’ampliació de la V-31, una obra que també podria augmentar el risc d'inundacions, segons assenyala l’alcalde d’Alfafar.

Risc en cas de fortes pluges

"No estem en contra de l'ampliació de la V-31, però sí que ens hem alineat sis ajuntaments amb els empresaris perquè volem, en primer lloc, que es tinga en compte el col·lector oest que provoca inundacions als nostres pobles", explica. 

La Generalitat també ha mantingut ja converses amb el Ministeri de Transport i Mobilitat perquè aquesta important infraestructura viària no es convertisca en un mur entre estes poblacions afectades i l'Albufera.

També et pot interessar