Les AMPA clamen aquest curs per una educació pública innovadora, en valencià i laica
Demanen "mantindre i millorar" objectius com la baixada de les ràtios, el plurilingüisme, les ajudes en l'estudi, la Xarxa Llibres o els xecs de material escolar
La Confederació de les AMPA Gonzalo Anaya, integrada per FAMPA Castelló Penyagolosa, FAMPA-València i FAMPA Enric Valor Alacant, ha reivindicat l'educació "pública, gratuïta, igualitària, innovadora, en valencià, laica i de qualitat per a avançar" en el primer dia del curs escolar 2023-2024.
La confederació, formada per 1.083 AMPA, ha destacat aquest dilluns, jornada d’inici del curs escolar, que cal "mantindre i millorar" objectius que, al seu judici, han suposat un avanç com la baixada de les ràtios, el plurilingüisme, les ajudes en l'estudi, la Xarxa Llibres, els xecs de material escolar, la gratuïtat en el curs d'educació infantil de dos anys i les infraestructures educatives.
Igualment, ha exposat matèries pendents com la segregació escolar, la digitalització de les aules, l'estabilitat de les plantilles docents, la substitució del personal educador i l'adaptació de les aules a l'emergència climàtica. Entre els temes que preocupen els representants de les AMPA estan els que afecten els drets humans, sobre els quals han indicat que no admetran "cap reculada".
Respecte a l'adaptació de les infraestructures educatives a l'emergència climàtica, han incidit en el fet que els centres no estan preparats per als canvis bruscos i radicals de temperatura i han considerat que cal introduir criteris de sostenibilitat i agilitzar procediments del Pla Edificant, que ha resultat un instrument per a adequar els centres educatius. Així mateix, han reivindicat que s'oriente els menjadors escolars cap a dietes saludables i sostenibles per a transformar els sistemes agroalimentaris perquè siguen respectuosos amb l'entorn i la salut de les persones, que s'oferisca una educació igualitària i que se sensibilitze i es promoga la salut mental en l'entorn educatiu.