Directes
Ara en la televisió
ATRAPA'M SI POTS
Ara en la ràdio
PODRÍEM FER-HO MILLOR (reemissió)

Com apuntar-se a la llista Robinson per a evitar les telefonades brossa?

Un buit legal permet que les telefonades comercials no desitjades es continuen produint dos mesos després de prohibir-les

Com apuntar-se a la llista Robinson per a evitar les cridades brossa? / À Punt NTC

Dos mesos després de l’entrada en vigor de la nova Llei general de comunicació, que en teoria posa fi a les telefonades comercials sense el consentiment de l'usuari, les telefonades brossa continuen produint-se. 

La raó és un buit legal en la normativa que les empreses de comercialització aprofiten. Les telefonades realitzades per robots, mitjançant intel·ligència artificial o missatges gravats estan excloses. 

Tanmateix, bona part de la població desconeixen l’aplicació de la norma. Per a evitar aquestes cridades publicitàries, existeix l’anomenada llista Robinson, on la ciutadania pot donar-se d'alta per a evitar aquest tipus de comunicacions de les empreses a les quals no hagen donat el seu consentiment. 

Avacu, l’Associació Valenciana de Consumidors, recomana que cada vegada que es reba una telefonada comercial d’aquestes característiques es demanen les dades de la companyia i denunciar-ho a l’Agència de Protecció de Dades. El president, Fernando Móner, recomana acudir a les associacions de persones consumidores per a demanar que se sancionen aquestes empreses. 

Apuntar-se a la llista Robinson, pas a pas 

  1. Visita el web oficial del servei. Pots fer clic ací
  2. Registra’t i introdueix les teues dades personals. Necessitaràs una adreça de correu electrònic i crear un compte propi. 
  3. Després de confirmar el registre, has de seleccionar quina mena de comunicacions comercials no vols rebre. 
  4. Espera fins a dos mesos perquè la inscripció siga completament efectiva. És possible que les teues dades s’estiguen utilitzant en alguna campanya comercial en execució.
  5. Si continues rebent telefonades comercials, probablement siguen d’empreses a qui vas autoritzar prèviament. Des del web pots contactar amb elles per a revocar aquest consentiment.