Associacions d'hostaleria critiquen la campanya d’Almax perquè ataca la gastronomia valenciana
Consideren que l’anunci, amb el lema "Almax i disfruta de València sense acidesa" menysprea el plat valencià més internacional
La farmacèutica Almirall promociona el seu producte estrela contra l'ardor estomacal, Almax, vinculant-lo amb la paella i l'acidesa que diu que pot provocar. La Federació d'Hostaleria de València ha exigit la retirada d'aquesta publicitat, amb molt poc de gust, per considerar que menysprea el plat valencià més internacional.
Conhostur i la Federació Empresarial Hostaleria València asseguren que aquesta desafortunada campanya, amb el lema "Almax i disfruta de València sense acidesa" transmet una imatge que assenyala la paella com un aliment nociu, quan precisament és un plat amb un equilibri de productes. “Crec que han comés un error perquè tot plat ben elaborat no té per què donar acidesa. Ni la paella ni cap altre plat”, lamenta el mestre paeller de Benissanó, Rafael Vidal.
És la segona vegada que aquest producte contra l'ardor estomacal entropessa amb la mateixa pedra. Ja els va passar amb la favada asturiana i ara han tornat a repetir amb la paella valenciana. En realitat, els laboratoris diuen que la campanya es va fer amb la millor intenció de promocionar la gastronomia espanyola. “La paella és el plat més internacional de la cuina espanyola que tenim, està en el segon lloc dels plats més importants del món i crec que mereix respecte i cura”, assegura Vidal.
Després de menjar-se està campanya, l'ardor continua pujant. Finalment els laboratoris Almirall han decidit retirar la campanya, com va passar amb la favada asturiana.