Augmenta l'ús dels fulls de reclamacions
Si els negocis es neguen a donar els fulls, s'enfronten a sancions entre 3.000 i 15.000 euros
Quan una persona acudeix a un restaurant o una botiga i l'atenen malament té dret a reclamar, i de fet, cada vegada ho fem més. Segons les organitzacions de persones consumidores, han augmentat les queixes, a través dels fulls de reclamacions.
Tots els negocis han de tindre aquests impresos i, si l'usuari els sol·licita, l’establiment els ha de traure de manera obligatòria. Si no, s'enfronten a sancions entre 3.000 i 15.000 euros. “En moltes ocasions hi ha dificultats perquè els propietaris traguen els fulls de reclamacions. Fins i tot hi ha casos que la gent ha hagut de telefonar a la policia”, ha assegurat Pau Bernad, secretari general de Facua Comunitat Valenciana.
És important omplir bé l'imprés, amb totes les dades. Inclou còpies de diferents colors: per a l'usuari, per a l'establiment i, el més important, per a l'administració. Aquestes, segons expliquen des de Facua, es poden entregar a l’oficina municipal d’informació al consumidor o en la direcció general de consum presencialment o bé amb un correu certificat.
Recomanen endur-se'l a casa per a emplenar-lo amb tranquil·litat, però després cal portar-los perquè els signen. Els negocis han de contestar, també de manera obligatòria i tenen entre un i dos mesos per a fer-ho.
Però, per què és important reclamar? Pau Bernad ha assegurat que és un mètode perquè els empresaris no s’aprofiten dels clients. “Reclamar és una acció de justícia”, ha manifestat.