Avel·lí Corma lamenta que a Espanya falten empreses capdavanteres amb capital per a la investigació

L'investigador i inventor ha dit que, per a atraure talent de fora i que el que està no se'n vaja, cal "mantindre uns finançaments de manera regular"

Entrevista LNM Avel·lí Corma

El científic de Moncofa (Plana Baixa) Avel·lí Corma, investigador distingit de l'Institut de Tecnologia Química de la Universitat Politècnica de València, considera que la Comunitat Valenciana té investigadors i centres "preparats, bons i competitius", però ha dit que el problema que té, igual que Espanya, és que "falten empreses capdavanteres amb capital per a la investigació on puguen treballar els investigadors, ja que l'Estat no pot assimilar-los a tots".

L'investigador i inventor, amb quasi 200 sol·licituds de patents europees, ha estat este divendres en Les notícies del matí i ha dit que, si el talent espanyol se'n va a empreses d'altres països perquè ací no troben eixides laborals, "fem mal negoci, perquè invertim a formar i se n'aprofiten en altres llocs".

En les últimes setmanes, alguns dels centres de recerca més capdavanters d'Espanya han rebut desenes de sol·licituds de científics als EUA que volen establir-se a Europa per a fugir de les polítiques de Donald Trump. Avel·lí Corma ha confirmat que hi ha molta gent "descontenta i, si continua la política de Trump, anirà a més".

No obstant això, el problema que veu és que molts d'eixos científics nord-americans tenen unes condicions molt bones de mitjans i finançament per a investigar i "veurem si a Europa les poden tindre".

Per exemple, ha indicat que a Espanya no es mantenen uns finançaments de manera regular i "eixe és el nostre gran problema per a atraure grans investigadors, perquè cal donar garanties".

El treball de Corma, investigador distingit de l'Institut de Tecnologia Química de la Universitat Politècnica de València i Premi Princesa d'Astúries d'Investigació el 2014, acaba de ser guardonat amb el Premi Fronteres del Coneixement de la Fundació BBVA, en la categoria de Ciència Bàsica.

L'investigador ha explicat com ha dedicat tota la vida a desenvolupar processos químics i catalitzadors més sostenibles, sempre sota la premissa de fer "bona ciència, avançar el coneixement i transferir-lo perquè tinga aplicació".

Així, ha indicat durant l'entrevista en què consisteix i com és de sostenible el treball sobre la catàlisi: "La catàlisi serveix per a augmentar la velocitat d'una reacció i dirigir-la a la formació de productes que volem, evitant la formació de subproductes i això és una de les bases de la sostenibilitat, l'èxit que l'Institut de Tecnologia Química ha tingut fins ara".

També et pot interessar

stats