El BCE torna a abaixar els tipus d’interés fins al 2,5% i els situa en el nivell més baix dels últims dos anys

L’organisme dona llum verda a la sexta rebaixa donades les perspectives d’inflació

Seu del Banc Central Europeu a Frankfurt, en una imatge d'arxiu
Seu del Banc Central Europeu a Frankfurt, en una imatge d'arxiu / Europa Press

El Banc Central Europeu (BCE) ha decidit este dijous complir amb el guió i abaixar en 25 punts bàsics els tipus d'interés, de manera que el preu dels diners se situa en el 2,5%, el nivell més baix des del febrer del 2023, fa més de dos anys. Es tracta de la sexta rebaixa que aplica, cinc d’elles consecutives.

Com es preveia, el consell de govern del BCE ha continuat amb el seu cicle de flexibilització després de la baixada de gener, quan es va decantar per retallar en idèntica proporció. "En particular, la decisió de reduir el tipus d'interés aplicable a la facilitat de depòsit es basa en la seua avaluació actualitzada de les perspectives d'inflació, de la dinàmica de la inflació subjacent i de la intensitat de la transmissió de la política monetària", ha argumentat l’autoritat monetària.

La taxa d'inflació de la zona euro es va situar al febrer en el 2,4% interanual, una dècima menys que la pujada del mes anterior, la qual cosa va posar fi a quatre repunts consecutius.

També et pot interessar

stats