El Black Friday es consolida a la Comunitat Valenciana
Les llars gastaran una mitjana de cent euros en aquesta cita, que marca l’inici de la campanya de Nadal.
Aquest divendres se celebra el Black Friday, una jornada de tradició nord-americana considerada com l'inici de la campanya de compres nadalenques. Entre aquesta cita i el Cyber Monday, que té lloc el dilluns 2 de desembre, els valencians i valencianes gastaran una mitjana de 95 euros, segons una enquesta realitzada per la Unió de Consumidors.
Per tant, durant aquest cap de setmana, molts començaran la compra dels regals i altres productes propis del Nadal, encara que també s'adquiriran molts altres d’índole variada. Sobretot, els valencians aprofitaran les promocions per a adquirir productes de tecnologia i roba.
A més, el Black Friday té un impacte laboral, ja que en el sector del comerç s’impulsarà la creació de 27.000 contractes a la Comunitat Valenciana.
Correus preveu el doble d’enviaments
Correus Express, filial de paqueteria urgent del Grup Correus, preveu un 52% més de volum de comandes a la Comunitat Valenciana respecte als enviaments de 2018, des del Black Friday fins al Nadal. Així, efectuarà més de 40.000 operacions diàries de mitjana.
Per a fer front a aquesta demanda estacional, Correus ha reforçat els seus serveis amb un increment de personal i vehicles, així com amb l'ús de sistemes i tecnologies de gestió dinàmica d'enviaments que permeten "l’optimització de l'operatiu i les seues rutes".
Impacte mediambiental del Black Friday
Les organitzacions ecologistes de tot el món alerten que l’emergència mediambiental es podria veure agreujada per l’onada consumista del Black Friday. Així, denuncien que la cita comercial consagra un model depredador amb el planeta i animen a no comprar per comprar.
La responsable d'educació ambiental de l'Institut Mediterrani per al Desenvolupament Sostenible, Gema Alcañíz, ha destacat en el 20H NTC que tot i que les persones situen com a una de les preocupacions principals el canvi climàtic, no relacionen les compres que fan amb l’impacte que tenen en el planeta.
De cara al Black Friday, Alcañiz recomana als consumidors que pensen si necessiten el que van a adquirir, que facen compres de proximitat en comerços locals i que pensen quin és l’impacte dels productes.