Directes
Ara en la televisió
A LA SACA

El Bo Viatge suma vora un milió de pernoctacions des de 2020

Segons la Generalitat, el programa ha tingut un impacte econòmic directe i indirecte de 71,3 milions d’euros

Benidorm és una de les localitats turístiques que més s'ha beneficiat del programa / Visit Benidorm

El programa Bo Viatge ha generat vora un milió de pernoctacions (989.196) en establiments turístics de la Comunitat Valenciana des de la seua posada en marxa l'octubre de 2020, segons ha informat la Generalitat aquest diumenge. 

En total s’han destinat 46,3 milions d'euros a aquest programa, que al seu torn haurien generat un impacte econòmic directe i indirecte de 71,3 milions d’euros d’acord amb els càlculs de l’executiu valencià. Així, cada euro invertit en el Bo Viatge, hauria retornat a l'economia turística 2,28 euros.

Per a l'edició 2023, l'ajuda contempla el 60% del cost dels serveis turístics contractats, sense distinció d'estada curta o llarga, amb una estada mínima de dues nits consecutives en el mateix allotjament turístic, i fins a un màxim de 600 euros per ajuda concedida.

Aquest programa es considera clau per a desestacionalitzar el turisme. Les persones que resideixen a la Comunitat Valenciana aporten més de la meitat dels viatges anuals al nostre territori i són qui fa major estada mitjana per viatge i qui més contribueix a desestacionalitzar l'activitat turística fora del període estival i a dinamitzar durant tot l'any l'economia i l'ocupació turística.

En el marc del programa s'han realitzat un total de 123.000 reserves amb una mitjana d'estada de tres nits per viatge. En total, s'han beneficiat més de 340.000 persones d'aquesta iniciativa. L'import mitjà de cada reserva en l'última edició va aconseguir els 475 euros. 

Més de 1.500 empreses han participat en el programa Bo Viatge de la Generalitat des de la seua posada en marxa fa tres anys. La majoria repeteixen, ja que el 76% d'aquestes empreses ha format part de totes les edicions.

Per províncies, Alacant és la que té més nombre d'empreses participants, amb un 43,68% del total, seguida de València amb el 37,06% i Castelló amb el 19,26%.

Les agències de viatges són les empreses amb major participació en el programa (37%), seguides dels hotels (31%) i els allotjaments rurals (14%). A continuació, figuren les empreses gestores d'habitatges turístics (12%), els càmpings (3%) i, finalment, els blocs i conjunts d'apartaments turístics (3%).

Turisme

També et pot interessar