Boira assegura que el corredor mediterrani és "irreversible" governe qui governe

El comissionat del govern espanyol afirma que València i Alacant estaran connectades per l'Alta Velocitat i la via d'ample internacional arribarà a València l'any 2026

Josep Vicent Boira, comissionat del govern espanyol per al corredor mediterrani en 'Les notícies del matí' / À Punt NTC

València i Alacant estaran connectades per l'Alta Velocitat i la via d'ample internacional arribarà a València l'any 2026. Així ho ha dit aquest divendres en una entrevista en Les notícies del matí Josep Vicent Boira, comissionat del govern espanyol per al corredor mediterrani.

El comissionat del govern espanyol ha afirmat que tots els trams del corredor mediterrani fins a la frontera amb França "han eixit a licitació o estan en obres".

Després de les eleccions autonòmiques que han suposat un canvi de govern a la Generalitat i davant de les eleccions generals de juliol, Boira ha assegurat que aquesta infraestructura "és un projecte consolidat i irreversible governe qui governe a Espanya i a la Comunitat Valenciana".

Encara més, Boira ha destacat que el corredor mediterrani és un dels pocs projectes que "ha posat en una mateixa fotografia" el president de la Generalitat de Catalunya, d'ERC, el president de la Generalitat Valenciana, del Botànic, i al de Múrcia, del PP. "És un dels pocs projectes que permet un consens territorial".

D'altra banda, en l'entrevista ha indicat que considera que el corredor mediterrani impulsa de forma positiva l'arribada d'empreses com ara Volkswagen o Tesla a la Comunitat Valenciana. "Les empreses busquen unes determinades infraestructures de connexió i el corredor mediterrani està damunt de la taula" en les decisions d'aquestes empreses.

"Volkswagen s'instal·la ací i és veritat que té un ull posat a la fàbrica de Martorell i a la connexió de Martorell a Alemanya pel corredor mediterrani i també amb Pamplona i la connexió amb el corredor cantàbric", ha dit.

Boira ha indicat també que el corredor mediterrani de mercaderies per ferrocarril està suposant ja un canvi de model productiu de l'economia valenciana.

Segons ha destacat, el projecte d'estació intermodal de la Font de Sant Lluís, a València, permetrà la circulació de 2.600 trens de mercaderies a l'any.

Pel que fa al port de València, el comissionat per al corredor mediterrani ha advertit que la clau de l'ampliació nord serà l'accés a aquesta terminal, que només serà sostenible si és per ferrocarril, i que cal centrar el debat en aquest aspecte.

També et pot interessar

stats