La campanya contra la violència de gènere de Galícia, el pitjor anunci de l'any per a Facua
Són una sèrie d'anuncis en els quals es culpabilitza a les dones si pateixen alguna agressió per com visten, on estan o què fan
La Xunta de Galícia ha guanyat el premi al pitjor anunci de l'any, un guardó que Facua - Consumidors en Acció atorga des de 2010. Una campanya amb una sèrie d'anuncis que posen el focus en l'actitud o la manera de vestir de les dones, i les culpabilitza si pateixen alguna agressió.
La campanya de la Xunta de Galícia diu que si eres dona i ixes a córrer de nit en malles la culpa que et passe alguna cosa és teua. Facua ha criticat que una campanya institucional contra la violència de gènere pose el focus i culpe les víctimes.
"No hauria de passar, però passa. El que sens dubte no va passar pel cap de ningú de la Xunta és que la culpa només és dels agressors. I a ells ningú els pregunta quina roba portaven", indiquen.
Caravana de dones com a reclam per a una festa
Més de la meitat, el 58%, dels participants s'ha decantat per la campanya de la Xunta. Una altra de les nominades ha sigut la discoteca La Vaguada, en Grado, Astúries, que ha quedat en segon lloc, amb un 20% dels vots, per anunciar una caravana de dones com a reclam per a una festa.
Els altres dos nominats han sigut el gimnàs sevillà Galisport, per un anunci en el qual, de cara a la Feria de Abril, instaven les dones a aprimar per a complir amb els cànons estètics, i la cadena de gasolineres Enerplus, que mostrava una dona com a premi per als homes que s'acostaren a llavar el cotxe.
L'associació de consumidors convoca aquests premis des de 2010 per a censurar els greus abusos que es produeixen en el mercat i promoure pràctiques responsables de les empreses amb els consumidors i amb les organitzacions que representen els seus interessos.