Castelló Gastronòmic, la marca que promocionarà la cuina castellonenca
Sota aquesta denominació es promocionaran a partir d'ara els productes autòctons com la coca de tomata o el pastís de moniato.
Castelló promocionarà els seus productes alimentaris i culinaris amb la marca Castelló Gastronòmic. Una denominació amb la qual l'ajuntament pretén oferir un valor afegit a la gastronomia de la ciutat i promocionar-la, a més, com a element del turisme castellonenc.
Precisament l'alcaldessa, Amparo Marco, considera que la marca Castelló Gastronòmic donarà valor a la cuina local i als productes de quilòmetre zero. Una iniciativa que es durà a terme de la mà dels millors xefs assentats en la ciutat i amb una gastronomia ‘made in Castelló’.
L'alcaldessa ha subratllat: “la gastronomia de la ciutat de Castelló mereix estar al més alt. Tenim uns creadors fantàstics, que s'esforcen dia a dia a reinterpretar la cuina local i incorporar la produció agroalimentària de quilòmetre zero, en l’oferta culinària. Castelló compta amb xefs molt reconeguts, dins i fora de les nostres fronteres, i disposem d'una gran diversitat de productes de proximitat de molta qualitat".
La primera acció promocional de la marca ha estat una cita a Madrid amb bloguers, ‘influencers’ gastronòmics i professionals de la restauració i el vi, que han tingut l'oportunitat de tastar un bufet temàtic amb dotze plats típics de Castelló.
La coca de tomaca i el pastís de moniato tradicionals, l'amanida de tomaca amb tonyina acompanyada de rosquilletes; torradeta d'anxoves; pilotes de frare i la coca mal feta són alguns dels menjars del mapa gastronòmic de Castelló.