Ciberdelinqüents suplanten la identitat de Coca-Cola per a aconseguir les dades personals dels usuaris
El missatge fraudulent circula per l’aplicació de missatgeria instantània WhatsApp, encara que no es descarta que també estiga present en altres xarxes socials
L’Institut Nacional de Ciberseguretat (Incibe) ha detectat una campanya de missatges fraudulents a través de l’aplicació WhatsApp. Els ciberdelinqüents suplanten la identitat de Coca-Cola amb la promesa d’uns regals pel 130é aniversari de la companyia.
Amb aquest esquer pretenen redirigir a les víctimes a una pàgina web fraudulenta; es tracta d’una pràctica més popularment coneguda com a phishing, que s’ha tornat molt comú en els últims anys. Se sol fer amb l’objectiu d’aconseguir dades personals, com ara claus bancàries o els números de les targetes de crèdit.
La web sol·licita als usuaris dades personals per a la compra d’una targeta per valor de 500 euros per a gas i combustible en gasolineres Shell, però realment amaga una subscripció a un servei que cobra 43,50 euros cada catorze dies.
Per ara, el missatge fraudulent continua circulant per l’aplicació de missatgeria instantània, encara que no es descarta que també estiga actuant en altres xarxes socials.