400 ciclistes exigeixen seguretat a les carreteres en una marxa en record de les víctimes mortals de Montserrat

Enguany un total de 39 ciclistes han perdut la vida a les carreteres espanyoles, segons la DGT 

400 ciclistes es manifesten entre Torrent i Montserrat per la seguretat a les carreteres / À Punt NTC
À Punt NTC
À Punt NTC @apuntnoticies
29 d'octubre 2023 - 06:30 Actualitzat: 29 d'octubre 2023 - 18:37

La Penya Ciclista Vara de Quart de València ha convocat aquest diumenge una marxa en protesta pels dos ciclistes morts el passat setembre en un atropellament a Montserrat (Ribera Alta) i per a exigir “mesures definitives de seguretat” a les carreteres, en la qual també han participat els familiars i companys de la ciclista de 49 anys que va morir el darrer 15 d'octubre en ser atropellada per un turisme a Canet d'en Berenguer (Camp de Morvedre).

La manifestació ha començat a les 10:00 hores des del centre comercial Toll i l’Alberca de Torrent (Horta Sud) i ha recorregut la CV-405 fins als Alts de Venta Cabrera a Montserrat, carretera on van perdre la vida els dos ciclistes i un dels punts negres de les nostres carreretes, molt freqüentat pels aficionats al ciclisme.

En els darrers anys “les xifres de ciclistes morts per atropellaments, la major part d’ells en vies interurbanes i secundàries, no paren d’augmentar”, segons alerten des de la Federació de Ciclisme de la Comunitat Valenciana (FCCV). 

De fet, d'acord amb les dades de la DGT, des de l'1 de gener de 2023, un total 39 ciclistes han perdut la vida a les carreteres espanyoles, dues víctimes més en el mateix període de l'any anterior. Però si tenim en compte tant en vies urbanes com les interurbanes, la xifra de ciclistes morts en 2022 ascendeix fins als 81.

“Quan parlem de víctimes, sembla que la bicicleta no siga un mitjà segur i això no és cert”, afirma Laura Vergara, gerent de la coordinadora d'organitzacions ciclistes Conbici, “el primer missatge que volem donar és que anar en bici és segur”.

Des d’aquesta plataforma, que aplega setanta associacions i col·lectius ciclistes de tot l’Estat, defenen que cal centrar les estratègies de protecció “en la prevenció, la formació i la regulació del trànsit i avançar en la reforma del reglament general de circulació que tinga en compte les bicis, ja que l’actual està obsolet i agafa com a marc el model de mobilitat dels anys setanta”.

L’acte també ha retut homenatge a Federico i Pedro, els dos companys atropellats mortalment en un tram pel qual cada dia passen uns 14.000 vehicles que travessen polígons i urbanitzacions i on, des de fa vint anys, es demanen millores en seguretat viària. També hi ha hagut un record per a Conchi, morta en un accident a Canet d'en Berenguer.

També et pot interessar

stats