Ciclistes es manifesten contra la eliminació d'un segon carril bici a Elx

El govern municipal de PP i Vox va anunciar l’eliminació de dos carrils bici per afectar la seguretat del trànsit i de vianants de la zona

Elx retira el carril bici en alguns punts davant les crítiques de l'oposició
Elx retira el carril bici en alguns punts a pesar de les crítiques de l'oposició / Pablo Miranzo / Efe

Desenes de manifestants i ciclistes han interromput aquest dilluns les obres de desmantellament d'un carril bici del carrer José María Buck d'Elx (Baix Vinalopó), que connecta amb el centre de la ciutat, derivades de les polítiques de Mobilitat del nou govern municipal format per PP i Vox.

La protesta dels usuaris, que ha durat durant uns quants minuts, ha sigut convocada a través de les xarxes socials, després de la recent eliminació del carril bici de l'avinguda Joan Carles I. Després de telefonar a la Policia Local, han continuat els treballs en la calçada, que està previst que finalitzen al llarg de la setmana.

El nou bipartit il·licità va anunciar l’eliminació de tots dos carrils bici, segons ells, “per afectar la seguretat del trànsit i de vianants de la zona”, encara que mantindria la resta dels quals ha obert en els últims anys l'anterior equip de govern municipal, liderat pel PSPV-PSOE i Compromís.

La reivindicació ha coincidit amb la celebració del ple municipal de l'Ajuntament, on la portaveu de Compromís i l'exregidora de Mobilitat, Esther Díez, ha denunciat que les obres d'eliminació no estaven senyalitzades, que no existia una via alternativa segons l'ordenança de mobilitat sostenible d'Elx, i que no responien a cap criteri tècnic.

Per part seua, el regidor de Mobilitat, el popular José Claudio Guilabert, ha explicat que aquestes obres busquen “la seguretat, tant de ciclistes com de vianants i conductors”. L'informe policial sol·licitat pel PP i Vox, en el qual es dona suport a l'actuació, va determinar que la via no era segura per la ubicació d'espais d'estacionament en el centre de la calçada i al costat dels carrils pedalables. Segons l’informe, representaven “un perill potencial” per al pas de ciclistes per possibles obertures de portes dels vehicles estacionats.

A més, el responsable de Mobilitat ha sostingut que la primera via ciclista retirada a Joan Carles I havia sigut declarada punt negre per la DGT “en produir-se deu accidents des de gener de 2022, quan aquesta catalogació s'obté en ocórrer-ne tres en un any”. Així mateix, el regidor ha assegurat que es crearan nous carrils de diferents classes.

També et pot interessar

stats